2 Şubat 2017 Perşembe

Ateşle Oynayan Kız - Stieg Larsson


“Eğer hâlâ Ejderha Dövmeli Kız’ı okumadıysanız, bu övgüyü okumayı bırakın ve bir tane alıp okumaya başlayın…Eğer Ejderha Dövmeli Kız’ı okumayı bitirdiyseniz, o zaman hiçbir şey ikincisini almaktan sizi alıkoyamaz.” -ERICA MARCUS
Ayın son kitabı dün son günde bitti.Ejderha Dövmeli Kız bitince.Serinin ikinci kitabına hem bir an önce başlamak hem de başlamamak istemiyordum.Kalınlığından sıkılırsam da kitaba yazık edersem diye düşünüyorum.Ki biraz öyle de oldu ama bence benden kaynaklı değil.Araya zaman girdi bir ya da iki ay sıkılmazdım ama yazar bu kitap da konuya daha bir geç girdi.İlk 200 sayfa gerçekten durağandı.Evet merak ediyorsunuz ama kitap hep böyle mi devam edecek düşüncesi kafanızda oluyor.

Kitabı bir ara yarım bıraktım sanırım 200 küsürlerde dedim sonra devam edeceğim yoksa kendimi daha da zorunlu hissedip sıkılacaktım.Araya başka kitap aldım okudum bitirdim.Dedim hadi biraz daha okuyayım bu kitabı aklımda çünkü.On sayfa evet son sayfa daha sabretseymişim asıl konu başlıyormuş.O kısmı dört beş günde filan anca okudum ama kalanları üç günde bitirdim.Bir açıldı pir açıldı kitap.Durum hikayesinden olay hikayesine dönünce okuma hızım da normale döndü.

Bu kitapta Lisbeth Salander'in gizemli geçmişini,hayat hikayesini öğreniyoruz.Bu karakteri çok beğeniyorum özellik bilgisayar ile yaptıklarına hayranım hep hayalimdir öyle biri olmak.Karakterin sevdiğim diğer bir özelliği güzel değil yani güzelliği ama fiziki özellikleri boyu,kilosu,göğüsleri filan mükemmel bir karakter değil daha gerçekçi hayattan biri gibi.Narin değil tersine agresif,hiddet dolu.Kitaptaki çarpık ilişkilerini onaylamasam da akılda yer edici bir karakter.Hippi ama boyundan büyük işler başaran bir hippi.

Polisiye severlerin okuması gereken bir seri olduğunu düşünüyorum.Başlarında sabrederseniz güzel bir kitap okumuş olursunuz.Popüler bir seri ama havadan popüler değil hak eden bir değeri var.

Puan 4/5

7 yorum:

  1. Benimde okumamdaki en büyük etken kütüphanede görüp almam.Yazar gerçekten konuya biraz geç giriyor ama bence bir kez daha şans vermelisin,kütüphane nasıl olsa bedava kitap :D

    YanıtlaSil
  2. iyi kitaplar , ne yazık ki erken kaybedilen bir yazar ve yarım kalan bir seri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne yazık ki biz okuyucular için üzücü bir kayıp.Seriyi tamamlayıp gitseydi iyiydi ama kısmet :)

      Sil
  3. bende polisiye severlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Okumamın üzerinden zaman geçtiği için sıkılıp sıklımadığımı hatırlamıyorum ama bir durağanlık vardı evet başlarda. Yine de harika bir kitaptı. Sayfalar elimden akıp gidiyordu. Araya zaman girince ne yazık ki biraz zorlanıyoruz devam ettirmekte o durum bende de oluyor. Ama iyiki bırakmamışsın da bitirmişsin. diğer kitaplarını da en kısa zamanda oku kaçırma derim. Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başları durağandı ama sonra dediğin gibi aktı gitti diğer sayfalar.Okuyacağım okuyacağım önümüzdeki aylarda :D Sevgilerle *.*

      Sil
  4. Çok sevdiğim bir seridir, okunmaya değer kesinlikle. :)

    YanıtlaSil