3 Mayıs 2017 Çarşamba

Kargalar Meclisi - Leigh Bardugo


İntikam duygusuyla yanıp tutuşan bir mahkûm. Bahis düşkünü bir keskin nişancı Ayrıcalıklı hayatını geçmişte bırakan bir kaçak Hayalet ismiyle tanınan bir casus Hayatta kalmak için sihir kullanan bir cellat Ve hepsini bir araya getiren kaçış uzmanı bir hırsız. 6 Tehlikeli serseri 1 imkânsiz görev. Bu ekip büyük bir felaketi önleyebilecek tek seçenek, tabii önce birbirlerini yok etmezlerse.
Bugün yegane görevim birikmiş bütün yazılarımı girip taslak olarak kaydetmek sürekli aklımdalar bu sebepten pek çok şeyi yapamıyorum.Hatta bunu ayarlarken Nisan ayında 5 kitap okumuş olduğumu fark ettim yazmamışım deftere ondan unutmuşum yihuu keşke 5 olsa diyordum oldu bile :) Ben bu kitabı okuokudan  9.90 ya da 12.90 gibi bir fiyata almıştım yoksa daha çok beklerdi bu kitap,pegasus gibi fiyatı var.

Kitabımıza gelirsek konu,kurgu işleyiş olarak güzeldi.Bir çok kişi Locke Lamora serisine benzetmiş ben daha o seriyi okumadım ama az çok bildiğim için bende öyle düşünüyorum.Baş karakterin baston kullanması hırsız olması filan.Önce bunu okuduğum için umutluyum bunu beğendiysem onu daha çok beğenirim diye düşünüyorum.

Karakterler hepsini ayrı ayrı sevdim nefret ettiğim karakter yok hepsi çok eğlenceliydi.Nina,Inej,Matthies filan birde kızıl kafa Wylan mı ne vardı onun Jesper ile atışmaları güzel kitaptı.Tek sıkıntısı yaşları yaş ortalaması 15 neredeyse.Baş karakter ismini unuttum iyi mi alkış bana.Hıh Kaz o 17 yaşındaydı ve boyundan büyük işlere kalkışıyor.Ben böyle distopya ya da macera kitaplarında yaşların küçük olmasını beğenmiyorum.Ne zaman böyle olsa ben yaşlarını büyütüyorum üç dört yaş daha iyi oluyor.

Bu kitap Grisha serisinden ayrı bir seri evet yine Grisha dünyası var ama başka kurgu ilkiyle alakası yok sadece başında on on beş sayfa eski Alina karakteri vardı.Onun için bağımsız okunabilir.İlk kitaplar ne kadar kolay hafif okunabilirse bu kitap ayrıntılı,daha iyi kurgulanmış bir kitaptı.Ama kitaptan salt aksiyon beklemeyin çok arada oluyor biraz ağır ilerleyen kitap anlık aksiyonlar var arada.

Puanım 5/5

5 yorum:

  1. Bu kitabın kapağını, cildini kısaca tasarımını çok beğeniyorum :D Grisha serisinin ilk kitabını okumuştum ama devamı gelmemişti, bu nedenle bu seriyi okumadım hala :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk kitabı okudum devamını getirmedim ama bunu okudum :) Birbiriyle bağlantılı olmadığı için canın isterse oku bence :)

      Sil
  2. Ben onu her kitap başında yaşıyorum bir süre afallıyorum kim kimdi olay neydi diye sana özü değil rahat ol :D Ben Kaz'ın yaşını mahkeme kararıyla büyüttüm 20 yaptım yoksa 17 çok ufak kalıyor bence.Sadece Gölge ve Kemik'i okusam da Alina evet itici bir karakterdi haklısın -.-

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı bende merak ediyorum ama bu yaş konusu cidden sorun ya, yazarlar yaşları çok küçük tutmakta oldukça ısrarcı ne yazık ki. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok abes duruyor aynı liseli dizilerinde 30 yaşındaki adamın liseliyi oynaması gibi :D Ben okurken yaşları büyüttüm sende öyle yaparsın.

      Sil