17 Aralık 2017 Pazar

Bilinmeyen Kadının Portresi - Vanora Bennet


Yıl 1527. Alman ressam Hans Holbein, İngiltere’ye Thomas More’un tablosunu yapmak için geldiğinde ev halkını tatlı bir telaş saracaktır. Meg, Thomas More’un evlatlığıdır ve kendisini evlat eden kişinin ona karşı mesafeli davranmasından dolayı kendini, kalabalık bir ailenin içinde yapayalnız hissetmektedir. Sırlarla dolu öğretmeni John Clement’e âşıktır ve evlenmek için onun yolunu gözlerken, yolları Hans Holbein ile kesişir. Meg, babasının kâfirlere karşı başlatmış olduğu savaşı yakından takip ederken kendini bilinmeyen ve sırlarla dolu bir dünyanın içinde bulur.Hans Holbein, Meg’e duyduğu aşkı yapmış olduğu tablolarının içine gömmeye mahkûm olacaktır.
Müthiş bir final ile açığa çıkan sırlar bundan sonra tablolara farklı bir gözle bakmanızı sağlayacaktır. Thomas More’un John Clement’in hayatını kurtarmak için yaptığı yıllara dağılmış planlar, saray entrikaları, duyguların kalbin derinliklerine gömülüşü, sadakat ve aile değerleri gözlerinizin önünde canlanacaktır.
Bundan bir kaç sene önce kitapçıda uygun fiyatını ve kapağını beğenerek aldığım bir kitap.Kapağına bakıp nasıl olsa tarihi aşk romanıdır beğenirim diyordum.Ama kitap tarihi aşk romanından ziyade 16.yy Londra'sının yaşanmışlıklarını anlatan bir roman.Ondan biraz okuması zor oluyor kitap akıcı değil ama sizi nereye götüreceğini merak ediyorsunuz.Sıkıcı diyip bırakabilirdim ama dediğim gibi kitap kendini okutuyor.Kitapta hem aşk var hem de Londra'nın acımasızlığı.Kafirlere yapılan eziyetler ve bunun yerinde uygun bir davranış olarak kabul gördüğü yıllar.

Kitabın sonunda yazarın notu olarak şu cümle vardı "Bu hikaye düşündüğünüzden daha çok tarihsel gerçeklerden ilham almıştır."Ütopya adlı kitabın yazarı olan Thomas More'den bahsediyormuş yazar.Bu notu okuyunca çok şaşırdım kurgusal olduğunu düşünüyordum.O zamanı yansıtabileceğini ama karakterlerin gerçek olabileceğini düşünmemiştim.

Kitapta sık sık Boleyn ailesi ve Kral Henry geçiyordu filmini izlemiştim ama kitaplarının kalınlığı gözümü korkutuyordu ama şimdilerde listeme ekledim.

Salt tarihi aşk okumaktan sıkılanlara,dönemin yaşanmışlıklarının daha ağır bastığı kitap arayanlara tavsiye ederim ama okurken biraz sabretmek gerekiyor zor ilerliyor kitap.Herkese mutlu pazarlar.

Puanım 3,5/5

7 yorum:

  1. Kitap kapağına bayıldım. Okunabilir gibi hissettim bende 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar Çobanoğlu,
      kapak ilgi çekici gerçekten bende kapağını çok beğendim biraz tarih biraz aşk okumak isterseniz tavsiye ederim :)

      Sil
  2. hımmm holbein ve more he. ya konuyu çok sevdim. okuycam bunu tamam. çok güzel konu ya iyi ki yazmışsın saaaol :)

    YanıtlaSil
  3. Ütopya'yı beğenmiştim, yazarı hakkında da okumak isterim. Ama kapağı tam tarihi aşk kitabı gibi, ben de öyle düşünürdüm :D Ayrıca fotoya da bayıldım blogcan, yaşasın christmas temalı kitap fotoları ve blogger temaları!! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak
      içinde hem aşk var hemde Thomas More hakkında bilgiler.Evet hem tarihi aşk hem de değil gibi diğerlerine benzemiyordu:) Beğenmene sevindim blogcan :)

      Sil