10 Aralık 2017 Pazar

Sofie'nin Dünyası - Jostein Gaarder

Yazar 13 yaşında kütüphaneye giderek felsefi kitabı okumak istediğini söyle ama görevli onun yaşına göre bir kitap olmadığını söyleyerek isteğini geri çevirir.İleride bu duruma istinaden gençlerin çocuklarında sıkılmadan okuyabileceği anlayabileceği bir kitap yazar buda Sofie'nin Dünyasıdır.

Evet başta her şey güzel gelmişti gizemli mektuplar kısa kısa felsefe ama sonra bunlar çoğaldı üst üstte felsefe olmaya başladı.İlgimi çeken felsefi konular güzeldi ama bazıları sıkıcıydı bana göre.Mektuplardan sonra karşılıklı konuşma halinde giden ortam daha iyiydi.Ben biraz hızlı bitirmek istedim ondan sıkıldım sanırım.Kitabın kurgusunu daha çok merak etmeye başladım.Yazarın bu düşüncesi de güzel bu şekilde kitabı merak ediyor okuyorsunuz.Benim için kurgu kısmı daha güzeldi.Kurgusu sağlamdı hiç öyle bir şey beklemiyordum garip bir şekilde birleştirdi yazar olayları.

Felsefe sevenlerin daha çok seveceğini düşündüğüm bir kitap ya da zamana yayarak okunsa daha güzel olur.Felsefe pek bana göre olmasa da yazarın kendine çeken bir kalemi var bu yüzden diğer kitaplarını da merak ediyorum özellikle İskambil Kağıtlarının Esrar'ını.

Puanım 3/5

17 yorum:

  1. İskambil Kağıtları'nı ben çok sevmiştim. Senin de seveceğini düşünüyorum.

    Sophie'nin Dünyası da çok kolay ve keyifle okumam bir kitap. Felsefenin ne kadar güzel olduğunu bir kez daha hatırlatmıştı bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibelynka

      en kısa zamanda İskambil Kağıtlarını da okumak istiyorum adı çok ilgi çekici geliyor umarım kitap da öyledir.

      Sil
  2. Sanırım 20 yıldan fazla oldu kitabı okuyalı ama bana güzel şeyler hatırlatan bir kitaptı, severek okumuştum. Hatırlamak hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. momentos

      baya bir zaman geçmiş okuyalım belki bir gün tekrar okursunuz.

      Sil
  3. Ben de bitirdim, birazdan instagramdan yazayım da hakkında konuşalım. =) Felsefenin pek sana göre olmamasına üzüldüm, umarım ilerde ilgini çeker.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyülü ayraç

      felsefe güzel aslında başlarda sevdim,üst üstte okuyunca biraz sıkıldım sanırım :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. öğretmen hocam

      keyifli okumalar o zaman.

      Sil
    2. Yok daha okumadım felsefe veya sosyoloji okuanlara bunu okuyun diye tenbihleyenler hocalarımız vardı ta liseden... :D

      Sil
  5. ivit ilginç ve önemli kitap :)

    YanıtlaSil
  6. Felsefeye özel bir ilgim yok ama konu hakkında bir şeyler öğrenmek güzel olurdu. Merak ediyorum bu kitabı, takasta ya da indirimde yakalarsam okuyacağım.

    İskambil Kağıtlarının Esrarı'nı da çok övüyorlar. Okuyan Muggle çok beğenmişti diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,

      benimde elime takasla geçmişti o sebeple okumuş bulundum zaman zaman sıkıldığım için felsefe sevenlerin daha çok seveceği kitap olduğunu düşüyorum.Yine de diğer kitaplarını da denemek isterim yazarın.Umarım seninde eline kısa zamanda geçer yorumunu okuruz.

      Sil
  7. Felsefe hocamın önerisiyle okumuştum ben de, kendisi bana felsefeyi sevdirememişti ama önerdiği kitap sevdirmişti :)) Yazarı seviyorum, Portakal Kız isimli kitabı da harikaydı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak
      Bende felsefe hocamı severdim bu kitapta eh işte bana göre konuşmak daha zevkli okumak yerine.Portakal Kız onu da deneriz :))

      Sil