31 Aralık 2017 Pazar

Locke Lamora'nın Yalanları - Scott Lynch (Centilmen Piç #1)

Camorr şehri, tarihi boyunca pek çok soysuzluğa, yolsuzluğa, uğursuzluğa, hırsızlığa tanıklık etmiş, büyülü atmosferinde her birini tek tek sindirebilmiştir; Camorr’un Belası’nın ismi şehrin nemli duvarlarında yankılanana dek…
Camorr’un Belası’nın yenilmez bir silahşor, usta bir hırsız, duvarlardan geçebilen bir hayalet ve fakirlerin dostu olduğu söylenir.İşte o efsanevi “Bela” narin yapılı, gözü kara ve becerikli Locke Lamora’dır. Locke kimsenin beceremediği bir ustalıkla zenginleri soymasına rağmen, bir başka efsanedeki büyük okçunun aksine çaldıklarından fakirlere tek bir kuruş bile koklatmaz. Locke’un tüm kazancı kendisi ve isimlerinin hakkını fazlasıyla veren hırsızlar çetesi Centilmen Piçler içindir.
Yılın son kitabını da az önce bitirmiş bulunmaktayım.Çok beğendiğim bir kitap oldu.Ki tam bitmeden zaten favorilerime bile eklemiştim.Normal de bir kitabı okurken belli bir zaman sonra çok beğenmiş olsam da bir an önce bitirip yeni kitaba başlamak isterim.Ama bu kitapta öyle olmadı karakterleri o kadar çok sevdim ki arkadaşlarım gibi oldu.Kılık değiştirmeler hikaye çok güzeldi.Yazarın hikayeleri birbirine bağlayışı hayal için de hayal kurması çok başarılıydı.

Locke Lamora bizde Rüzgarın Adı'ndan daha sonra çıkmasına rağmen ondan bir sene önce yazılıp basılmıştır.Bunun üzerine Rüzgarın Adı'nın yazarı Patrick Rothfuss ikinci Scott Lynch olarak anılmış o bunu bir süre rahatsız etse de kitabı okuyunca hak vermiş.Bende öyle düşünüyorum Rüzgarın Adı'ndan daha çok beğendim.Ondan daha sürükleyici daha çok aksiyonlu,arkadaşlık dostluk var karakterler arasında.Kitap hakkında ne söylesem bilmiyorum konuşurum konuşmasına ama spoiler olur.Ben centilmen piçleri okurken büyük bir keyif aldım öyle ki kitabı okurken resmen oradaymışım gibi hissettim kısaca ben bu kitabı çok sevdim devam kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum.Bu kitap bana Sıkıysa Yakala filmini anımsattı o filmde çok güzeldir tavsiye ederim.

“Boğazında kanayan bir kesik olsa ve bir hekim o kesiği dikmeye çalışsa Lamora iğney­le ipliği çalar ve kahkahalar atarak geberip gider. Çocuk… çok fazla çalıyor.”

“Canlı, orijinal ve çekici. Muhteşem bir şekilde yazılmış.” 
                                                 GEORGE R.R. MARTIN

Puanım 5/5 

8 yorum:

  1. Bu yıl mutlaka okuyacağım. Beklentim ve merakım yüksek :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sule uzundere,
      benim de beklentim yüksekti bu sefer boşa çıkmadı,sende fazla bekletmeden oku derim umarım beğenirsin :)

      Sil
  2. Rüzgarın Adı'ndan daha çok mu beğendin? O zaman bu kitabı kaçırmam blogcan! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak,

      biraz öyle oldu Rüzgarın Adı'nı solladı :)

      Sil
  3. hımmm bunu da yazdım. geçen günkü ressam kitabın var bi deee :) portreli şey olan :)

    YanıtlaSil
  4. hımm ama şimdi bu seri di mi kaç kitap kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      hmm şuan için böyle kalınlıkta üç kitap var dördüncü çıkmadı daha :) goodreads sitesinde 7 kitap gözüküyor :)

      Sil