30 Ekim 2018 Salı

Bir Alışverişkoliğin İtirafları - Sophie Kinsella (Alışverişkolik #1)

Alışverişkolik Serisi #1
Türü:Romantik Komedi,Çik-lit
Sayfa Sayısı:371

Arka Kapak Yazısı:Tek istediği azıcık, ufacık, inanın minicik, kuş kadar bir krediydi! 

B.B.’NİN EFSANESİ AYNEN BÖYLE BAŞLADI.

Becky Bloomwood fenomeni kendini cümle aleme işte bu romanla ilan etti. Dünya şekeri, hesabı kıt bir kız o.Süper hayalleri, benzersiz bir zevki ve mini mini de zaafları var!Becky Bloomwood’un Londra’daki evi tam anlamıyla harika. Sezonun ‘olmazsa olmazlarıyla’ dopdolu bir gardırobu ve insanlara paralarını nasıl kullanacaklarını anlatması karşılığı para kazandığı bir işi var. Terzi söküğünü dikemezmiş ya, Becky de ‘özservetini’ nasıl idareli kullanabileceğini asla kestiremeyen bir kız! Bankaların mektuplarını ‘inkar’ etmek imkansızlaştığında, Becky, Kısıntı Yap veya Daha Çok Kazan gibi felsefeleri benimsemek için elinden geleni yaptı gerçekten. Cidden çok çaba gösterdi. Yalnız bu işte başarının formülü yüzde 51 yetenekti. Ve ondan Becky’de yüzde 1 dahi bulunmuyordu. Olmuyor, olmuyor, olmuyordu! Batıyor, batıyor, batıyordu! Batan balık yan gittiğine göre birkaç bir şey daha almaktaysa sakınca yoktu tabii. Elem, keder, hepsi geçer! 

Bize kar kalan nedir bu dünyadaaaaaaa! 

Hayatınız para hesabı yapmakla geçiyorsa ve tek kankanız kredi kartınızsa Becky’yle ultra, über, mega anlaşacaksınız demektir!

Yorumum:Yeraltından Notlar'ı okurken yanına eğlenceli bir şeyler eşlik etsin istedim ve bu sebeple uzun zamandır kitaplığımda okunmayı bekleyen Alışverişkolik serisinin ilk kitabını tercih ettim.Sophie Kinsella'dan daha önce iki kitabını da eğlenerek keyif alarak okumuştum.Bunda da öyle olacağını biliyordum ki öyle de oldu beni yanıltmadı kitap.

Hangi kadın alışverişi sevmez ki hatta bazı erkekler bile.Becky de öyle adeta alışverişe aşık bir kadın.Nakit parayla alsa iyi ama kredi kartıyla alışveriş yapan biri.Canı mı sıkıldı doğru alışverişe indirim var aklı kalır ya beğendiği ürünü indirimde diye ya başkası alırsa.Ve kredi kartı kullanan bir çok kişinin başına gelen durumlarla karşılaşıyor peşini bırakmayan kredi kartı ekstreleri,ödenmeyen borçlar.Becky kendince çözümler bulmaya borçlarından kurtulmayı çabalar.Bizde bu durumları okurken eğleniriz.

Bu yazarın kalemi güzel olduğu kadar sevdiğim başka bir özelliği de var ki her yaş grubu kitaplarını okuyabilir.Hatta kendi de çok güzel bir dille söylüyor bu durumu.Genç yaştaki okuyucular için güzel bir romantik komedi.

"Ah hadi ama.O kadarını da bilmek zorunda değilsiniz.Neyse canım,biraz hayal gücünüzü çalıştırın işte! Yapabilirsiniz."

Hem eğlenceli hem de eğitici olabilir aslında bazı şeylerin dozunu kaçırırsak böyle olur işte gibisinden.Bazılarına boş bir kitap gibi gelebilir bazı yorumlarda gördüm ama bazı kitaplar da filmler gibi eğlenmek güzel vakit geçirmek için varlardır bu kitap da onlardan biri eğlenmek kafa dağıtmak istiyorsanız bu kitap ya da yazarın başka kitapları güzel bir tercih olabilir.

Puanım 5/5

10 yorum:

  1. Ya çok eğlencelik gibi. Tam da aradığım tarz 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nevbahar durağı,
      bu yazar eğlenceli kitaplar yazıyor tavsiye ederim umarım beğenirsiniz :)

      Sil
  2. Aa... kitabı da olduğunu bilmiyordum.Filmini izledim. Eğlenceli güzel bir filmdi.Bir de kitabına bakmalı. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli,
      hemde seri şeklinde kitapları var filmine de bakacaktım ama diğer kitaplarını da okursam diye bakmadım:)

      Sil
  3. Yıllar önce filmini izlemiştim. Başroldeki adamın yakışıklılığı hâlâ aklımda. Bir ara filmi tekrar izleyeyim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      bende izleyecektim tek filmde bütün seri toplamışlar gibi düşünmüştüm şimdi fragmana bakınca değil sanırım izleyeyim bir ara eğlenceli gözüküyor :) Başroldeki adam sanırım Hugh Dancy Hannibal dizisinde oynamıştı bir bak istersen.

      Sil
    2. Dizisini biliyorum. İzleyeceğim. Filmde daha neşeli, daha ışıltılı :-)

      Sil
    3. dizisinde çok farklı bir boyutta tam tersi ruh halinde resmen.

      Sil
  4. filmi çok eğlenceliiii :)

    YanıtlaSil