16 Ekim 2018 Salı

Yeraltından Notlar - Fyodor Mihayloviç Dostoyevski


Arka Kapak Yazısı:Yeraltından notlar gerçek dünyadan kendini soyutlamış bir kişinin iç çatışmalarını ve hezeyanlarını konu alır. Bu roman Dostoyevski’nin daha sonra yazacağı büyük romanların ipuçlarını taşımaktadır.

Yorumum:Bu kitap için ne desem bilmiyorum.Karakter ciddi anlamda dolu iç çatışmalarıyla hani deriz ya kafamın içindeki sesler susmuyor bu karakter de ise çığlık atıyor o iç sesler.Sustukça daha da çoğalmış fırtınaya dönüşmüş.Ve bizi de okurken bu girdapta sürüklüyor.İlk başta alışmakta çok zorlandım sonra kendimi kaptırdım zaman zaman kendime yakın cümleler bularak sonra bende karakter gibi oldum bir hüzün kapladı içimi kitabı bıraktım azar azar okumaya karar verdim ki böylelikle kelimeleri biraz daha iyi anlamaya başladım.

Kitabın ikinci yarısı ilk yarıdan daha hasta ruhlu dengesiz çıktı.Ve ciddi ciddi bu durumu hissettim kızsam mı üzülsem mi bilemedim.Yazar böyle bir kitabı böyle cümleleri nasıl yazdı bir araya getirdi okudukça büyük başarı dedim.Herkes sevmeyebilir belki farklı bir kitap iç çatışmalarıyla dolu insanı hem hüzne hem de buhranlara boğan tarzda ama yazarın kalemi öyle güzel ki kitabı okutan de o.Ve kitabı bitirdiğiniz zamanda kitaptaki karakter gibi oluyorsunuz şimdi ben bu kitabı sevdim mi sevmedim mi şimdi sevdim yarın nefret mi edeceğim gibisinden.Bende hala iyiyle orta arasında kararsızım ama aklımda uzun süre yer edecek bir kitap olduğundan eminim.

Puanım 4/5


"Kitaplar bana zevk,heyecan,ızdırap veriyordu.Zaman zaman son derece bıktırdığı da oluyordu.İhtiraslarım,özentiletim her zamanki mariz hırçınlığım yüzünden keskin,yakıcıydı.Böyle zamanlarda gözyaşlarıyla,çırpınmalarla karışık isteri buhranları bile geçiriyordum... "


14 yorum:

  1. bence de zor ağır ama önemli kitap yaa :)

    YanıtlaSil
  2. Dodtoyevski severim.Ama bu kitap yaşam sevincimi söndürdüydü okuduğum dönemde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli,
      ben başlarda o durumu sezdim yanına başka kitap ekledim tek seferde okusaydım şuan benim de yaşam sevincim olmayabilirdi :)

      Sil
  3. Daha önce okudum bir kitaptı. Beğendiğim kitapları bir zaman sonra tekrar okurum. Bununa tekrar okurum. Kitap tanıtım yazısı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplara kaçanlar,
      tekrar okumak çok güzel bir başarı bilmiyorum ben tekrar okur muyum :) Yorum için teşekkür ederim bende.

      Sil
  4. Bu kitabı okumak için iş kültür yayınlarından almayı bekliyorum. Başka yayınevinden var ama onu okumayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyda'nın kitaplığı,
      elinizde hangi yayınevi var bilmiyorum ama iş kültür yayınları güzel bir tercih olur yazarın cümleleri öyle kafa karıştıran cinsten ki çevirinin önemli olduğu kitaplardan biri.Umarım en kısa zamanda alır okursunuz.

      Sil
  5. Merak ettiğim bir kitaptı her yerde karşıma çıkıyor. Ama şimdi bilemedim okusam mı okumasam mı? Gerçi 5 üzerinden 4 vermişsin ama :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birsen akyol,
      öncelikle kendini hazır hissediyor musun ruh halin karamsarsa biraz daha bekle derim :)
      Kitabı okurken başlarda beğenmeyecek gibi oldum ama okudukça kitapla bütünleştim diyebilirim.

      Sil
  6. Bu arada takipteyim artık blogunu seni de beklerim

    YanıtlaSil
  7. Ben Ankara Devlet Tiyatrosu'nun oyunu izlemiş ve çok beğenmiştim. Sonra kitabı alıp okudum. İlk bölüm yorucuydu ama ikinci bölümü daha rahat okudum. Bazen baş karakterler ortak düşüncelerim oldu, bazen karakter aban çok uzak geldi.

    Ben oyunu, kitaptan daha çok sevdim. Belki daha önce izlediğim içindir ama oyun daha net ve anlaşılırdı. Eğer karşına çıkarsa oyununu kaçırma derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      evet ilk bölüm daha yorucu ikinci kısımda daha çok alışıyor insan kitaba.Bende aynı şekilde bazı yerlerde kendime yakın hissettim.Tiyatro oyunu daha güzel anlaşılır olmuştur eminim çünkü okudukça insan anlıyor mu kafası daha mı karışıyor bilemiyor.Keşke denk gelirse izlemek isterim oyununu.

      Sil