25 Nisan 2021 Pazar

Kusursuzlar - Louise O'Neill

 Kitap Adı: Kusursuzlar
Orijinal Adı: Only Ever Yours
Yazar: Louise O'Neill 
Yayınevi: Yabancı Yayınları 
Türü:Distopya
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2017
Puanım: 4/5

İlk çıktığı zaman bu kitabı çok merak etmiştim ama almamıştım pdf bulup okumaya başlamıştım ama başlangıç olarak kaldı devamını getirip bitirmemiştim.Eskiden güncel olsa bile kitapların pdflerini bulmak kolaydı şimdilerde daha zor oluyor geçtiğimiz yıl bir anda bütün sitelere telif ceza gelmesinden dolayı, eğer bildiğiniz güncel bir site bir yer varsa yorumda yeşillendirirsiniz.

Neyse ben daha sonra bir kitap alışverişi yaptım bundan evvel evvel zaman önce bir zamanlar okuoku'nun şimdiki adıyla kitap sepetinin bir çok kitabında 12.90 kampanyası olurdu.O kampanya ile bu kitabı da aldım ve okumaya başladım.Ve zamanında neden devamını getiremediğimi anladım.Kitabın ilk 200 sayfası aynı olayları tekrar tekrar okuyormuşuz hissi veriyor ondan sonra kitap açıldı daha akıcı bir hal aldı.

Erkeğin egemen olduğu bir dünyada kızlar çocukluktan yine erkekler için okulda eğitim görmeye başlamaktadır.Ama bu eğitimler bildiğimiz eğitimlere benzemez mesela şişman kızları erkekler beğenmez bir erkek ağlayan bir kızdan hoşlanmaz gibisinden.Dış görünüş her şeyden önemlidir eş olabilmek ise okulun en nihai amaçlarından biridir.Spor aletleri bile spor yapmayı kestiğin an slogan söylemeye başlıyor.

Normalde okuduğumuz distopyalarda bir isyan eden bu düzene karşı çıkan birileri olur ama bu kitapta öyle değil.Bu durumu kabullenmişler bir yarış halindeler acımasız bir yarış.Daha çok olan olayları o distopik dünyayı ve hatta sadece okulu okuyoruz okulun dışı nasıl bir yer dünya aslında nasıl kızlar gibi biz de bilmiyoruz.Kızların isimleri küçük harfle başlarken erkek isimleri büyük harfle başlamaktadır olan olaylar yaşananlar acımasız bir dünya.

Kitabımızdaki baş karakterimiz Freida ve arkadaşı Isabel.Kitabı okurken Freida'ya hem kızdım hem üzüldüm ve Isabel'i merak etmek sonuna kadar gizemini koruyan bir karakter oldu ve o son akılda kalıcı farklı bir son.

İlk 200 sayfaya pek aldırış etmeden okursanız daha sonra sizi merakla alıp götürüyor.Bu kitabı bitirdikten sonra şarkı dinledim o sırada Melek Mosso Tükettim denk geldi tesadüfün bu kadarı dedim.

2 yorum:

  1. Bu kitabı hiç görmemiştim. Kapağı güzelmiş. Zamanında keşke e-kitapları indirip stoklasaymışız. Birden sitelerin kapanabileceğini düşünemedik.

    Bu arada historicalları e-kitap olarak indirdiğin bir yer var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben stoklamaya başlamıştım ama geç başlamışım pat diye gidince siteler yarım kaldı bir kaç ekitabım var atarım sana da.Site olarak malesef arada arıyorum ama bulamadım.

      Sil