22 Ekim 2017 Pazar

Mekanik Prenses - Cassandra Clare (Cehennem Makineleri #3)

Gölge Avcıları yok olmanın eşiğine sürüklenirken tehlike ve ihanet, sır ve cazibe, aşk ve ölüm birbirine karışıyor!
Tessa Gray mutlu olmalıydı. Ne de olsa bütün gelinler mutludur, öyle değil mi? Ancak Tessa, Jem Carstairs’la evlenmeye hazırlanırken Londra Enstitüsü’ndeki Gölge Avcıları’nın başları büyük beladaydı. Mortmain, acımasız otomatlardan oluşan Cehennem Makineleri ordusunu, Gölge Avcıları’nı yok etmek için kullanmayı planlıyordu. Planını tamamlamak için de son bir şeye ihtiyacı vardı: Tessa Gray’e.
Enstitü başkanı Charlotte Branwell, Mortmain’i bulup onu durdurmak için her şeyi göze almıştı. Fakat Mortmain, Tessa’yı kaçırmıştı ve genç kıza aşık iki adam, Jem ve Will, onun için savaşmaya hazırdı. En yakınları Tessa’yı Mortmain’in kurtarmaya çalışırken, genç kız, kurtuluşun yalnızca kendi elinde olduğunu anlayacaktı.
Ancak Tessa, melekleri kontrol etme gücüne sahip olsa bile, acımasız bir orduyla tek başına mücadele edebilir miydi?
Kitabı bitirdim ve yorumun başına oturdum şimdi yazamazsam daha sonra hiç yazamam diyerekten.İçim buruk içim hüzünlü.Seriyi okumayanlar için kitabın konusu yorumu spoiler olabilir baştan söyleyeyim.

SPOİLER !

Koskoca kalın kitabı üç günde bitirdim.Sırf kötü sonla bir an önce yüzleşmek için bir kaç yorumda epilog kısmının çarpıcı olduğunu okumuştum bende ne kadar çabuk okursam o kadar çabuk biter düşüncesiyle her boş vaktimde kitabı okudum diyebilirim.Kitap çok güzeldi ama güzel olduğu kadar asıl güzel olan karakterlerdi.Bu kitapta yazarın Jem Tess Will'den ayrı yan ilişkilere de yer vermesi hoşuma gitti.

Bu kitapta Will yanım Tessa gibi ağır basıyordu ama Jem karakteri de bir başkaydı.Tessa hangisini seçerse seçsin kabulumdü.Will ile Jem'in aralarındaki bağda çok güzeldi ki beni benden aldı o kadar güzeldi ki böyle ilişkilere çok değer veriyorum ben.

Yazar epilog kısmı ile hem iyi bir şey yapmış hemde kötü bir şey ben o kısmı okumadım saymak istiyorum.Ondan önceki kısımda bitirdim ben kitabı ama gel gör ki kalbim öyle demiyor.Halbuki Will ile Tessa'nın mutlu bir evlilikleri olmuş otuz yıl kadar ama bana bile o kadar kısa geldi ki Will'in ölmesi sanki genç zamansız bir ölüm gibi.Evet kitabın epilog kısmından öncesinde Jem sessiz kardeşlere katıldığı içinde üzgündüm ama kendi tercihiydi yapacak bir şey yok yazar biraz fazla drama katmak istemiş.Bu kadar drama yerine ömrünün sonuna kadar yinfen almasını tercih ederdim.Epilog kısmı Jem için güzeldi onun adına içim buruk olsa da mutlu oldum ama yine de keşke o son olmasaydı diyorum.O son olmasaydı beş verecektim ama gönlüm razı değil Cassandra bunu bize yapmaya hakkın yoktu al sana dört.

İçim dolu biraz duygusalım şu sıralar bu kitap da üstüne tam oldu iyice melankoliye bağladım bu durumdan biraz zor çıkarım en azından bir hafta sürer.Sizlerde de böyle oluyor mu yoksa ben mi fazla duygusalım.Hayal ürünü olsa bu tip şeyler atlatmam biraz zaman alıyor özellikle kitapsa ya da dizi ise karakterlere alışmışsam etkiliyor bazı olaylar.

Puanım 4/5 

4 yorum:

  1. ya ben bu seriye çok ara verdim, şimdi de yeniden başlamak zor geliyor , en yakın zamanda demek isterdim ve fakat ileriki yıllarda el atsam daha iyi olacak sanırım , seri bitirmek harika bir duygu , tebrik ederim :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün eserler okursun.Kesinlikle seri bitirmek hem hüzünlü hem de harika bir duygu teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Yazara hemen o kadar da kızmamalısın bence, Ölümcül Oyuncaklar serisi bu karakterlerle alakalı yeni süprizlere de gebe. Ölümcül Oyuncakları okumadıysan bence tam sırası. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte insan sevdiği karakteri öyle okuyunca içi bir tuhaf oluyor günah keçisi olarak yazara yükleniyor :) Listemde ve kesinlikle bu karakterler için bile okumayı düşünüyorum.

      Sil