27 Kasım 2017 Pazartesi

Güller ve Dikenler Sarayı - Sarah J. Maas

 
Kış çok ağır geçiyor. Feyre ailesini beslemek zorunda…
Bir gün, avlanırken av olmamak için öldürdüğü kurdun intikamını almaya gelen bir canavar çalıyor kapısını. Ama Feyre’yi almaya gelen canavar bir hayvan değil, Tamlin...
Bir zamanlar dünyayı yöneten ölümcül, ölümsüz perilerden biri.Bu ulu peri Feyre'yi öldürmez ama tek bir şartı vardır.Onunla sonsuza dek yaşaması. 

Bu yazarın Cam Şato vardı ama serinin tam devamı gelmemişti.Sonra Dex Güller ve Dikenler Sarayı'yla döndü.Dex de bu duruma sevindi ki Cam Şato serinin devam kitaplarını yeniden bastı.Neyse kitapta pek aksiyon olmasa da akıcı ve merak uyandırıcı.Bazı yorumlar da baş karakterin ölmeyeceği halde yirmi otuz sayfa dövüşmesi anlatıyor diye okumuştum ama ben böyle bir şeyle karşılaşmadım.Ekitap okunca mı fark etmedim desem oda değil.Bana göre her şey dozundaydı.

Karakterlerde çok iyiydi baş karakter Feyre'den nefret etmedim ne ukala,ne şımarık normal bir insandı ve 19 yaşındaydı diğer kitaplar gibi 14 15 değil.Ulu periler de çok iyiydi  Tamlin, Lucien, Rhysand.Ben daha çok Lucien'i sevdim atışmalar olsun davranışları olsun.Rhysand kısa bir süre kitapta vardı ama ikinci kitapta daha çok yer aldığını biliyorum,gizemli bir karaktere benziyor onu okumak zevkli olucak.

Eleştirebilecek çok fazla bir şeyim yok sadece biraz daha aksiyon beklerdim ama giriş kitabı ve sanırım 6 ya da 8 kitaplık bir seri olmasından dolayı yazar acele etmemiş.İkinci kitabın bundan kat be kat güzel olduğunu okudum.Seri nasıl devam edecek merak ediyorum.Uzun zaman sonra fantastik genç yetişkin beğendiğim kitap bu oldu sanırım.İykin melek değil de meleklerden sıkılmışım okumaktan zevk almıyordum ama periler çok iyi gitti tavsiye ederim.

Spoiler !
Kitabın sonu bana Meleğin Düşüşü'nü anımsattı hatta biraz aynı olmuştu ama çok da takılmadım buna. Güzel ve Çirkin'e de benziyor büyü güçlerinin alınması maskelerin sabit olması ve bir insanın kalbini kazanırsa her şeyin eski haline dönmesi filan.
Spoiler !

Puanım 4/5

2 yorum:

  1. Kitaba yorum yapmak için girdim ama sayfanın arka planı o kadar hoşuma gitti ki, ilgim dağıldı :) sanırım yenilenmiş.. çok beğendim..
    Fantastik bir eser satırlardan anladığım... bunu da listeme ekleyebilirim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişikliği seviyorum biraz da mevsimlere göre değiştirmeyi beğenmene çok sevindim :)
      Evet fantastik bir eser güzel ve çirkine benzettim ben bazı yerlerini maskeli periler filan aksiyon fazla olmasa da beğenerek okudum umarım sende beğenirsin ^^

      Sil