10 Kasım 2017 Cuma

Hobbit - J.R.R. Tolkien

Bir İngiliz Edebiyatı Profesörü olan J.R.R. Tolkien bundan yaklaşık yetmiş yıl kadar önce dünyaya bir kitap hediye etti. Bu kitapla birlikte insanlar ilk defa hobbit denen ahaliyle karşılaşıyordu. Cücelerden bile kısa boylu, yemeye, içmeye ve eğlenmeye düşkün, iyi yürekli, mutlu ve kendi küçük köylerinde her tür maceradan uzak yaşayan bir ahaliydi hobbitler. Ta ki büyücü Gandalf onları ziyaret edene kadar.
"Hobbit", diğer hobbitlerden aslında hiç de farklı olmayan bir hobbitin, Bilbo Baggins’in fantastik maceralarından oluşuyor. Bilbo Baggins, büyücü Gandalf ve cücelerle birlikte, cücelerin hazinesini kötü ejderha Smaug’dan geri almak için aslında hiç de istemediği bir yolculuğa çıkar. Ama yine de hobbitin içinde henüz keşfedemediği maceracı bir yan vardır ve yolculuk ilerledikçe Bilbo Baggins kendi cesaretinin ve gücünün farkına varmaya başlar.
Tolkien’in aslında çocuklar için kaleme aldığı "Hobbit", çok geçmeden yetişkinlerden, özellikle de 60’ların asi gençliğinden büyük ilgi gördü. Bunun üzerine Tolkien hobbitlerin, elflerin, cücelerin ve insanların goblinler, troller, kurtlar ve her tür kötü ve çarpık yaratıkla olan mücadelesini anlatmaya devam ederek "Yüzüklerin Efendisi"ni yarattı. Bugün "Hobbit"le birlikte "Yüzüklerin Efendisi" fantastik edebiyatın kült eserleri arasında yer alıyor.
 Kendimi mutlu mesut hissediyorum.Biraz da hüzünlü.Çünkü Hobbit'i bitirdim.Kitabı çok beğendim içindeki karakterler olsun şarkılar olsun çok güzeldi.Macera başlangıcında trollerle karşılaşma kısmı çok hoşuma gitti onların kendine özgü konuşma şekillerini yazar çok güzel aktarmış.Çocuklar için yazılmış olmasına rağmen yazarın özenmesi,incelikleri dikkate alması eseri daha güzel kılıyor.Filmini izlediğim için zaman zaman sıkılacağımı düşünüyordum ama hiç de öyle olmadı okurken büyük bir keyif aldım.

Yüzüklerin Efendisi film serisini çok seven biri olarak maceranın başlangıcı olarak bilinen Hobbit kitabıyla serüvene başlamış oldum.Eğer ki uygun fiyata bulursam Yüzükler Efendisi serisiyle devam etmek istiyorum.Sırf bu yüzden filmlerini tekrar izlemeye direniyorum iyice unutmak keyifle okumak için.Ki bu günlerde dizi olma ihtimali de var merakla ve heyecanla beklemekteyim.

Puanım 5/5

7 yorum:

  1. Ben de Yüzüklerin Efendisi'ni okumadan önce Hobbit'i okumak istiyorum. Aralıkta okursam yeni yılda seriyi okurum. Hobbit'in çok güzel olduğunu duymuştum, senden de duymak içimi rahatlattı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zaman oldu filmlerini izleyeli okuyunca tekrar o dünyanın içinde olmak Gandalf Bilbo Baggins,cüceler elfler,ortam eski dostlarla karşılaşmak gibiydi :) Benim şimdiki hedefim de Yüzüklerin Efendisi'ni edinip oradan devam etmek.Umarım sende keyifle okursun :)

      Sil
  2. Hobbit'in filmini bayıla bayıla izlemiştim, umarım kitabını da çok severim. :) Vay be, Yüzüklerin Efendisi'ni izlemedim ama dizi olursa çok fantastik olur! Emeğine sağlık bu arada. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sırf kitaplarını keyifle okumak için tekrar izlemiyorum şimdi dizi olma ihtimalini de duydum acele etsem iyi olucak :D Sevgilerle

      Sil
  3. Oluşturulan evren güzel yazarın dili güzel eğlenceli macera dolu kısaca hepsi çok güzel :D

    YanıtlaSil
  4. Blogcaaaaan :D Hobbit'i sevmene çok sevindim çünkü ben de çok sevmiştim :D Üçlemeyi okumama rağmen hala filmlerini izlemedim çünkü LOTR çok uzun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogggcann :D Hobbit sevilmez mi çok hoştu:) Belki sende dizisini izlersin :)

      Sil