10 Kasım 2017 Cuma

Haftanın Filmleri #14


Imdb Top 250 maratonu var ve iyi ki var bir bahane ile listede izlemediğim filmleri izlemek listeyi tamamlamaya az daha yaklaşmak istiyorum.İlk 200'ünü tamamlasam da olur sonlar değişebiliyor.Maratona uygun listeyi düzenlemek oradan seçip izlemek istedim ama beceremedim onun yerine izlemediklerimi izleyip daha sonra uygun kategorilere yerleştireceğim.
  • Arka Pencere 1954
Kısa filmden uzun filme uyarlanan bu yapım ünlü fotoğrafçının ayağının alçıda olup tüm gün eve hapis olmasıyla başlıyor.Canı sıkılan adam dışarıya göz atmaya başlar ve bu sırada bazı olaylar dikkatini çeker.Karşı komşusu tuhaf dikkat çekici şekilde davranır ve fotoğrafçı bu durumu ciddiye alır ve dedektif misali olayı çözmeye çalışır.Ben filmi beğendim farklı bir yapım olmuş.Roman gibi geldi.Uzaktan karşı komşuyu takip etmek filan.İzlenebilir bir film başları gizem sonu gerilimli bir film.
  • Yedi Samuray 1954
Uzak doğu yapımlarını pek sevmiyorum.Bir iki film izlemişliğim var ama oda arada.Bu filmi de sırf puanı yüksek ve liste tamamlansın diye izledim.İzlemiş olmak için yani bir nevi.Filmdeki ses tonları bağrış çağrış bana göre iticiydi biraz da fazla uzatılmıştı sanki.Belki uzak doğu kültürünü sevenler daha çok beğenebilir.
  • Duyguların Rengi 2011 
Kitaptan uyarlama olan bir film adından da anlaşıldığı gibi zamanında yapılan ırkçılığı ele alıyor.Tek ırkçılık da değil aslında insanları vasıflarına göre de ayrım yapılmasının hoş olmadığını görüyoruz.Hem duygulu düşündüren hem de eğlendiren bir filmdi.1960'larda geçmesi de ayrı güzeldi.Gelecek kadar geçmiş zaman filmlerini de izlemekten keyif alıyorum vintage ruhumdan bu tip filmleri sevenler keyifle izleyebilir.

11 yorum:

  1. İlk film bence de çok güzel :). Hitchcock'u seviyorum :). Seven Samurai de yönetmeninden dolayı izlemek istediğim bir film zira değer verdiğim insanlar tarafından önerilen filmlerden biri.

    Güzel film listesi olmuş, keyifli seyirler :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende beğendim Arka Pencere'yi yapıldığı yıla göre kaliteli bir film.Yedi Samuray'ı sen daha çok beğenirsin gibi geliyor bana tabi bir gün izlersen :) Teşekkürler sana da keyifli seyirler :)

      Sil
  2. Duyguların Rengi merak ettiğim bir film ve top 250'de olması merakımı daha da arttırıyor. :) Çok güzel bir paylaşım olmuş, emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel filmdi izlemeni öneririm duygusal olduğu kadar eğlenceliydi :) Güzel yorumuna teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Duyguların Rengi'ni ikinci kez görüyorum. Bunu mutlaka izlemeliyim, baya merak uyandırdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel anlamlı bir film umarım izleyince beğenirsiniz keyifli seyirler :)

      Sil
    2. Teşekkürler :)

      Sil
  4. üçünü de izledim ama arka pencere en güzelii yaaa :)

    YanıtlaSil
  5. The Help'i izlemiştim. Güzel filmdi. Diğer iki filmi ben de izleyeceğim. Yedi Samuray gözümü korkutuyor ama puanı çok yüksek. Bu kadar beğenildiğine göre fena değildir diye umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Yedi Samuray anlamlı güzel bir konusu var ama ben pek beğenemedim benden kaynaklı belki sen çok beğeneceksin kim bilir :)

      Sil