26 Mart 2017 Pazar

Ruhu Mücerret - Murat Menteş


Coca-Cola treni,Pepsi gemisine tosluyor! bu ilk bölümü okuduğumda eyvah dedim büyük beklentilerim vardı ama çok saçma bir kitap olmasa diye endişelerim vardı.Püff olup gitti o endişeler.Ruhi Mücerret amca çok iyi ya.Avni Vav'a ne demeli deli adam ya hafiften kırıklığı var bence.Ruhi Mücerret dede de ne geyik varmış acaba bu kitap nereye gidecek derken konular çorap söküğü gibi geldi olaylar çözüldü.Evet bazı gereksiz saçma yerleri vardı ama o kadar da olur.

"Mango'da indirim başladı" 

Kitabı anlatıyım diyeceğim ama anlatırsam bütün esprisi kaçar.Konusu kitabın içinde saklı olan bir kitap.Hatta içinde yaşananların mizasen gibi gözükse de inceden bir nükteli bir eleştiri kitabı.Hatta kitabın başında "Bu kitapta anlatıların tümü hayal mahsuludür.Umarım asla gerçekleşmezler" derken bile nükteli bir söz var.Aslında araştırılsa bir çok yerde çaktırmadan bu tip şeylerin artık olduğu tabi kitaptaki şekli ile değil daha farklı bir şekilde olduğunu görürüz.Spoiler vermeden anca bu kadar oluyor yoksa bir teknik var onu dersem her şey anlaşılır :)

Kitaptaki isimler de çok hoştu baş rol oyuncuları hariç isim ve soy isimler adate kafiyeli gibi.Ad isim aynı harf ile başlıyor.Serpil Silahlıperi,Zülfikar Zarifoğlu...

"Vivident ister misin?"

Civan Kazanova'nın Zincirlikuyu mezarlığı ile ilgili kısım beni benden alan yer kahkaha attım resmen özellikle ertesi gün tv de yayınlananlar aklıma geldikçe gülüyorum."Kemal Sunal ,Sadri Alışık,Ayhan Işık hepsi yerli yerinde duruyorlar merak etmeyiniz" 

Afilli Filintalar adlı bir site vardı bilir misiniz hala da var gerçi okurken diyorum bu yazar da oradaydı sanırım okurdum arada doğru tahmin etmişim hatta orada yazan bir çok yazarın kitabı var artık ne güzel bir gelişme.Sanırım yazarın bir sonraki okuyacağım kitabı Dublörün Dilemması onun hakkında hep güzel şeyler okudum hatta o kitabını çok beğenip bu kitabında hayal kırıklığına uğrayan daha fazla.O kitabın daha güzel olduğunu düşünüyorum.

Puanım 4/5

11 yorum:

  1. Cok degisiklermisss 😃 yeni duydum bunları.güzel gibiler bence 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değişik güzel bir kurgusu vardı güzel güzel :)

      Sil
  2. Ruhi Mücerret'i geçen sene okumuştum. Tek kelimeyle bayıldım kitaba. Bu kitabı okuyanlar ya çok seviyor ya nefret ediyor. Ben hayran kalan gruptanım. Otuz küsur alıntı yazmıştım bloguma. Dublörün Dilemması'yla ilgili çok iyi eleştiriler okudum. En kısa zamanda okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bir ara sevmeyen kesim olucağım sandım ama sonra çok beğendim.Evet çok merak ediyorum o kitabını ikimiz de en kısa zamanda okuyalım :)

      Sil
  3. Okudugum ve cok cok cok begendigim kitaplarin baslarinda yer aliyor Ruhi Mucerret! Ben de yazmistim bloguma yazisini. :) Senin de kalemine sagliik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okumuştum seninde yazını beğendiğini hatırlıyorum hatta senin yazından sonra bende öne aldım ve okudum beğendim :)

      Sil
  4. çok güzel yazı olmuş emeğinize sağlık sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. Benimde öyleydi dedim okuyayım iyi de oldu evet güzel farklı bir kitaptı tavsiye ederim, seninde Korkma Ben Varım için yorumunu bekliyorum o zaman belki teşvik olur :)

    YanıtlaSil
  6. Bikaç yıl sonra tekrar aklıma düşürdüğün için bu yazarı, teşekkürler :)

    YanıtlaSil