7 Mart 2017 Salı

Veronika Ölmek İstiyor - Paulo Coelho

Veronika gençliğinin baharında çok güzel bir yaşamı vardır.Parası vardır,yakışıklı erkeklerle gezip tozar ama gel gör ki mutlu değildir.Tipik zengin hastalığı her şeye sahibim ama mutlu değilim hesabı şükretsen belki mutlu olursun.Bana kalırsa Veronika çok itici bir karakter.Ama normal psikolojisi bozuk bir birey.Kitapta ki insanların geneli öyle.Aslında çok güzel bir hayatları varken birden kendilerini akıl hastanelerinde buluyorlar.

Kitabı beğenip beğenmemek arasında gelip gidiyorum.Kitap kesinlikle karamsar,insanı sinir edecek derece de.Bu yönünü çok sevdim psikoloji kitabı böyle olur.Ve kitap gerçek hayattan alınma psikoloji bozacak bir neden daha.Sevmediğim şey ise doktorların sanırım hemşire de olabilir sürekli insanın cinsel anlamda kendini tatmin etmesinden bahsetmeleri.Hayır yani ne alaka.Hele bir yer var Veronika'nın o oğlanın karşısında yaptıkları ne kadar yersiz.Ki bence doktor da iyi değildi onun da psikoloji bozuk bence.Kitabın sonu hakkında bir şey demeyeceğim ne yazsam spoiler olur gibi geliyor.

Düşünsenize intihara kalkışıyorsunuz ama olmuyor ve kendinizi akıl hastanesinde buluyorsunuz.Doktor ise karşınıza geçip kalbinizin etkilendiğini ve üç gün içinde ölebileceğinizi söylüyor.Evet ölmek istiyordunuz ama o an peki ya üç gün beklemek.Belki o üç gün içinde yaşama sevinciniz tekrar gelecek kim bilir bu adeta yavaş bir ölüm mü istersin yoksa hızlı ve keskin bir ölüm mü istersin sorusu gibi.

Bilmiyorum bu kitap ne zaman okunmalı.Mutsuz umutsuzken okunursa daha mı umutsuz eder insanı yoksa daha iyi olur  insanın umutları sevinci tekrar mı yeşerir bilemeyeceğim.Tabi birde kitabın diğer bir yüzü var gerçek hayattan alınma.

Puanım 3/5 

2 yorum:

  1. Yazarın Simyacı'sını sevmiş, Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım kitabını sevmemiştim. O yüzden Coelho bende biraz soru işareti, hep kitabını alsam mı almasam mı der sonraya ertelerim. :D
    Cinsel tatmin değinmeleri muhtemelen Freud'çu bakış açısındandır. Kitabı hem merak ettim hem hiç okumak istemedim, bende kararsız kaldım. :D Bir ara okuma isteği gelirse okurum artık. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar kitabı sonuna kadar sevdim mi sevmedim mi bilemedim yani.Bana sorsan çok merak ediyorsan oku bence okunacak çok kitap var her yazarı okumak zorunda değiliz klasik mlasik diye :)

      Sil