3 Mart 2017 Cuma

Uyarlamaca | Mim Yazısı

Bu mim etkinliğimi başlatan Yorum Atölyesi bu mime beni etiketlemiş,yetmemiş Kağıt Salıncak'da etiketlemiş üçüne de buradan teşekkürlerimi sunuyorum :)

Benim için zor bir mim olucak.Hatta cevaplarım çoğu kitapseverin hoşuna gitmeyebilir.Çok katı kurallarım yok bu konuda bende merak ediyorum vereceğim cevaplara aklımda hiç bir şey yok spontene olucak gibi bakalım.Eskiden önce kitabını okuyayım dizisini filmini sonra izlerim diye kesin düşünüyordum.Taht Oyunları serisinde de böyle düşünürken ben kitabını alıp okuyuncaya kadar dizi 4.sezona gelmişti.Bu kuralımı yıktım artık.Aman zorum ne dedim biraz yine önce kitabını okuduğum eserler var ama eskisi kadar takmıyorum artık.İzlemek istiyorsam izliyorum okumak istiyorsam okuyorum.İzlenecek de okunacak da çok şey var kendimi kasarsam hiç zevk alamam bu sefer rahat bıraktım artık.


1)Uyarlama dizi/film seyretmeyi sever misiniz? Ne sıklıkta uyarlama dizi film seyredersiniz?

Bir filmin uyarlama olup olmadığına çoğu zaman dikkat etmem hatta izledikten sonra kitabı olduğunu öğrenirim.Bundan rahatsızlık duymadım şimdiye kadar keşke kitabını okusaydım diye.Eğer ki okuduğum bir kitabın uyarlaması varsa genellikle izlemeyi tercih ediyorum acaba nasıl oldu,okuduklarımı nasıl beyaz perdeye aktardılar merak ederim.

2)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz uyarlama film hangisiydi? Cevabı neye göre verdiniz?

Şimdi izlediğim filmlerin hangisi uyarlamaydı hangisi değildi aklıma gelmiyor.Ama son zamanlarda izlediğim Fantastik Canavarlar Nelerdir,Nerelerde Bulunurlar ? filmi olabilir.O kitaptan öyle bir film çıkarmak büyük başarı bence.Hatta üçleme çıkarmak büyük başarı.

3)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz, uyarlamayı yapanlara "neden yaptınız bunu neden?" diye sorduracak uyarlama film hangisiydi? Neden böyle düşünüyorsunuz?

Hımm.Sanırım Da Vinci Şifresi'ni söyleyebilirim.Kitabını zaman zaman sıkılsamda sevmiştim ama filmini hiç sevemedim ne desense.

4)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz dizi uyarlaması hangisiydi? Neden?

Sanırım bu soruya cevabım Pretty Little Liars iki kitabını okumuş olsam da iki sezon iyi uyarlamaydı hatırladığım kadarıyla.Bu sene de final yapacak olması da üzücü.

5)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz uyarlama diziyi nedenleri ile birlikte söyler misiniz?

Taht Oyunları diyeceğim ama neden.Bununda ilk iki kitabını okudum devamını da okumayı düşünüyorum inşallah diziyi az daha unutuyum ki keyif alıyım okurken.Neyse ilk kitapla bile farklılıklar vardı dizide bunun bölüm sayısının kısa olmasından kaynaklandığını düşüyorum.Neden on bölüm ya neden iki cilt kitap var ortaya çıkan bölüm sayısı on.Diziyi de aşırı seviyorum sitemim bu yüzden.Eskiden yazarımız senaryoyu da yazıyordu artık öyle değil ki dördüncü sezonda bile kitapla farklılıklar vardı.Yeni olan bir durum değil aslında ben buna sevindim bir yönden ben sonradan kitaplarını okuyacaklar için iyi bir şey.

6)Diziye veya filme uyarlansa çok güzel olurdu, kesin izlerdim, uyarlanmasını isterdim dediğiniz bir kitap var mı?

Aklıma gelmiyor ama Gossip Girl ,Pretty Little Liars tarzı diziler uyarlansa havalara uçarım.Kesin izlerim yani entrikalı,gizemli gençlik dizisi hasreti çekiyorum resmen.

Bu mimi yapmak isteyen herkesi etiketliyorum^^

11 yorum:

  1. keyifle okudum kalemine sağlık valla :D

    YanıtlaSil
  2. Mime katıldığın için teşekkürler, çok güzel cevaplamışsın. 😊
    Taht Oyunları'nın ilk sezonunu izlemiştim ve kitaptan giderek uzaklaştığını görünce diziyi bırakmıştım. Ben Uyarlamalarda kitaptaki tadı hiç bulamadığım için uyarlamalardan pek hoşlanamıyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne demek efendim elimden geldiğince cevaplamaya çalıştım :) Sen genel olarak izlemekten de hoşlanmayınca bu tür şeyler daha çok gözüne batıyor haklısın :)

      Sil
  3. sende haklısın eper ille önce kitaı sonra filmi ya d atam tersi diye kendini kaarsan da zlediğinden ya da okudupundan keyi almamaya başlıyorsun. hoş olmuyor o durumda. pretty little liars ın dizisini izlememiştim ama kitabı olduğunu ilk senden duyuyorum gerçi daha öncede duymuş olabilriim bir yerleden ama aklımdan silinmiş gitmiş. demek oda uyarlama imiş. bende 5. soruya taht oyunları dedim çünkü gerçekten uyarlama oldukça kitaptan arklı idi. taht oyunları dememek olmazdı. güzel bir mim olmuş katıldığın için çok teşekkürler :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bir zamanlar o tip şeylere çok takıyordum ne okuyabiliyordum ne izleyebiliyordum bıraktım daha güzel oldu her şey:) Aynen aynen seri kitapları var kitapları da eğlenceliydi hatta,ama dizisini daha çok sevdim.Taht oyunları da hem farklı olduğu için hem de sezonları kısa tuttukları için taşladım onları :D ne demek ben teşekkür ederim ^^

      Sil
  4. Ne mutlu bana bende unutacaktım aklıma gelince hemen yapıverdim,hadi ya çok sevindim hemen geliyorum okumaya :D

    YanıtlaSil
  5. Gossip Girl'ü ne çok izlerdim, son sezon bıraktım ama :D İlk soru için aynı şeyi düşünüyorum. İzleyici olmadığım için bana da çok fark etmiyor. Güzel bir yazı çıkmış ortaya,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son sezon gıcıktı en çok ilk üç sezonu seviyorum ben o dizinin,onun gibi bir kaç dizi daha istiyorum :) Bende izleyici olunca çok fark etmiyor ne denk gelirse.Senin de yorumuna sağlık :)

      Sil
  6. Gossip Girl'ü ben de severdim bir ara sonra soğudum nedenini hatırlamıyorum :D Fantastik Canavarlar cevabına katılıyorum bir ders kitabından neler çıktı, keşke senaryoyu yayınlamak yerine onu da romana çevirselermiş :D
    İyi ki mimi cevaplamışsın kii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep aynı şeyler olmasındandır çünkü bende bıraktım bir ara özledim tekrar:) Keşke değil seri şeklinde filan ne güzel olurdu.Gözüm korkmuştu ama yaparken bende sevdim mimi :D

      Sil