15 Kasım 2016 Salı

Sahilde Kafka -Haruki Murakami | Kitap Yorumu


Kafka Tamura on beş yaşına girdiği gün evden kaçar. Uzun zamandır planladığı bu kaçışın nedeni babasının yıllar önce dile getirdiği uğursuz kehanettir. Ama babasının bir “düzenek” gibi içine yerleştirdiği kehanet gölge gibi peşindedir… Kafka ilk kez aşkı ve tutkuyu yaşarken gizemli bir cinayetle kehanetin ve kaderinin düğümleri çözülmeye başlar.

Kafka Tamura evden kaçmakla kehanetten kaçtığını rahat olduğunu düşünür.Kısa süreliğine olsa da buna inanır.Ama hiç bir şey umduğu gitmez kendini kehanetin kollarına bırakır. Olayın bir de Nakata kısmı var.Bendeniz Nakata biraz akılsızımdır,kedilerle konuşurum. Yılan balığını çok severim bendeniz Nakata. Evet Nakata aynen böyledir küçüklüğünde başına gelen bir olay sonrası,başarılı bir çocukken içi boş birine dönmüştür ama aslında hiç de boş değildir.İlk başlarda sürekli kedilerle mi konuşacak bu adam diye sıkıldığım oldu. Ama sonra bir açıldı pir açıldı bence kitabın baş karakteri Kafka Tamura değil Bendeniz Nakata ve onun yoldaşı.O yoldaşın da amca! amca! diye seslenmesi çok hoşuma giden yerler.

Sahilde Kafka,yazarın okuduğum ilk kitabı çok farklıydı,çok farklı bir konu ele alınmıştı. Özellikle o kehanetin ne olduğunu öğrenince kanım çekildi.Hayal gücü,olayları birleşmesi filan Davinci'nin Şifresi gibiydi.Kalın bir kitap ama yarısına kadar sabrederseniz sonra olaylar hareketleniyor.İlk yarısı biraz daha durağan normaldi.Biraz sıkıldım ilk yarıda.O kısımlar fazla uzatılmamış olsaydı kitap daha iyi olurdu.Olayları çözdüm ama bu keyfimi kaçırmadı nasıl sonuca ulaşacağını olayları merak ettim.Kalınlığı gözünüzü korkutmazsa sabırlıysanız tavsiye ederim.
Puanım 4/5 

3 yorum:

  1. Yazarı henüz okumadım ama başlangıç kitabım olarak ben de Sahildeki Kafka'yı düşünüyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkansızın Şarkısı adlı romanını da çok görüyorum iyi yorumlarda okudum onun hakkında ona da bir bak istersen:)

      Sil
  2. Benim listemde yoktu kütüphane buna vesile oldu seninde kısa zamanda okuman dileğiyle:)

    YanıtlaSil