18 Kasım 2016 Cuma

Satranç- Stefan Zweig | Kitap Yorumu

 
Raslantı sonucu eline geçirdiği bir kitapla satrancın inceliklerini öğrenerek bu oyunu bir tutkuya dönüştüren ve giderek bu tutkusu yüzünden beyin hummasına yakalanan Dr.B.'nin öyküsüdür görünüşte Satranç.Ama derinlerde bir veda mektubudur aslında.
Yazmaya veda ederken yaşamaya da veda etmeyi seçer yazar.Bu öyküyü Brezilya'da sürgündeyken yazdıktan kısa bir sonra karısı ile yaşamına son vermiştir.Uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı.Okuduktan sonra neden bu kadar bekledim dedim ki.Kitapta bir kurgu var ama asıl kurgu baş karakterin ruhsan gelgitleri.Bir insanın tutkusunun nasıl son nokta delirmeye geldiğini okuyoruz.

Böyle kısa kitapların da nasıl güzel olabileceğinin bir örneği Stefan Zweig.Kitapta neredeyse çok az diyalog var bu durum sizi rahatsız etmiyor kitabın akışına kendinizi kaptırıyorsunuz.Ben satranç bilmiyorum pek ilgimi çekmiyor ama satrancın nasıl bir tutku nasıl güzel olduğunu okudum kitapta. Alın okuyun bence ben Stefan Zweig ile tanıştım siz de tanışın.
Puanım 5/5

1 yorum:

  1. Bende en çok Satranç'tan sonra Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu ile Korku'yu merak ediyorum,sen de böyle diyince en kısa zamanda okumak istedim listede öne alırım artık^^

    YanıtlaSil