11 Kasım 2016 Cuma

Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman | Kitap Yorumu

Hikâye, kahramanımızın çocukluğuna dönmesi ve evinin yanındaki gölün aslında bir okyanus olduğunu iddia eden Lettie Hempstock’a dair anılarının canlanmasıyla başlıyor. Bu andan sonra; küçük bir çocuğun fazlasıyla ürkütücü, garip ve tehlikelerle dolu geçmişine doğru bir kapı açılıyor. Artık, yolun sonunda neyle karşılaşacağını kahramanımız da bilmiyor…
Yine arka kapak yazısını okumadan ve konusu hakkında hiç bir fikrim olmadan başladığım bir kitap.Kitabı çok sevdim ama keşke dediğim bir kaç şey var.Kitap daha uzun olabilirdi.Hempstock ailesi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak isterdim.Kimler neden hepsinin soyadı aynı ,nereden geldiler ve okyanus gizemli derinliklerini keşfetmek öğrenmek isterdim.Aslında yazar bu kitabı yazarken hikaye yazmak istemiş ama sonradan gidişat roman olarak kalmış.Belkide ondan uzatmak istemedi ayrıntılara boğmak istemedi bazı şeyler üstü kapalı olarak kaldı.Bizim hayal dünyamıza bıraktı.
Kitap aslında bir çocuk romanı havasında ama okumaya başladığınızda hikayeye kendinizi kaptırıp o dünyada kayboluyorsunuz.Kafanızı yormayacak ,dertleri sıkıntıları bir an unutturacak kitap arıyorsanız bu kitap tam size göre.
Birde kitaptaki baş karakterin ismi yok yani var ama kimse ismiyle seslenmiyor ya da ismini sormuyor ona,zekice esprili bir şey bu çok hoşuma gitti.Kitap bittiğinde karakterin adı neydi ya dedim sonra fark ettim ismi yok :)
Uzun zamandır Neil Gaiman ile tanışmak istiyordum.Yazarın okuduğum ilk kitabı ve son olmayacak.Diğer kitaplarını da okumak istiyorum.Özellikle Mezarlık Kitabı'nı merak ediyorum.Benim gibi yazarla tanışmak isteyenlere,hafif masal tadında fantastik bir roman okumak isteyenlere tavsiyemdir.

Puanım 4/5
"Romanlarımı alıp yatağa uzandım,kendimi maceraların kollarına bıraktım.Kitap okumak en sevdiğim alışkanlıklarımdandır.Romanlar insanlardan daha güvenilirdir."

1 yorum:

  1. Ben Yıldız Tozu ve Mezarlık Kitabı'nı gözüme kestirdim :) Okunacak kitap çok sıra gelmiyor bu sene olmazsa seneye artık.

    YanıtlaSil