29 Kasım 2016 Salı

Erebos- Ursula Poznanski | Kitap Yorumu

Oyuncularıyla oynanan bir oyun! Bu oyunu oynayacak kadar cesur musunuz? Aklınızı sürekli meşgul edecek, etkisinden günlerce kurtulamayacağınız ve size baştan sona tırnaklarınızı yedirtecek kadar sıradışı, gizemli, heyecan ve gerilim yüklü bir roman arıyorsanız erebos tam size göre .
Eskiden yani blogları keşfetmediğim zaman kitap yurduna girer kitapları inceler alttaki yorumları okurdum.Yine baya bir önce sitede gezerken bu romana denk gelmiştim hem konusu hemde yorumlar çok iyiydi.Oyunları da seven biri olarak ilgimi çekmişti.Ama sonra ne olduysa bu kitap araya kaynadı gitti.Geçenlerde tekrar yolumuz keşişti ve bu sefer okudum.
Seni izliyor,seninle konuşuyor,ödüller dağıtıyor,seni test ediyor,tehditler savuruyor,Onun tek bir amacı var.Seninle oyun oynamak istiyor.
Kitap bir oyundan ibaret .Çoklu oyuncu seçeneği ile ve online oynanan bir oyun.Erebos bana Skyrim gibi ünlü bir oyunu anımsattı.Skyrim online olsaydı eğer bence Erebos gibi olurdu.O oyunu oynamadım ama az çok bilgimle öyle bir çağrışım uyandırdı bende.

Kitap bir gerçek hayatı işliyor birde oyundaki dünyayı işliyor.Yani kitap içinde kitap gibi. Ne kadar da anlaşılmaz saçma konuşuyorum Ama ne yazsam spoiler gibi olucak. Oyunlara ilgisi olmayan bile bu kitabı okuyabilir.Çünkü kitap gizem ağırlıklı. Kurgusu gerçekten çok hoş hatta gelecekte öyle bir sistem gerçek olabilir.Kitabı okurken acaba ben bu oyunu oynar mıydım diye düşündüm bazen evet dedim ama olanları sonuçları düşünce hayır diye vazgeçiyordum.Belki merakımdan deneyebilirdim bir oyun sever olarak.

Yazarın ismi de tam futbolcu ismi değil mi?Yazar kadınmış bir de ben erkek diye de düşünmüştüm.Kitabın başları biraz normal sıradan gelebilir ama sonra güzelleşiyor farklı bir şeyler okumak isterseniz güzel bir tercih olabilir.Aklıma gelmişken bu ay Nerve diye bir film izledim.Çevirilerde sinir anlamını kullanmışlar ama cesaret anlamı filmle daha alakalı.

Filmde de bir oyun var görevler filan Erebos'a benziyor biraz.Film de güzeldi onu da tavsiye ederim eğlenceli bir gençlik filmi.
Puanım 5/5

7 yorum:

  1. Ben de online oyun sevdiğim için kitabı beğenerek okumuştum. Okuyalı uzun zaman oldu ama hala hatırladıklarımdan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun severler için böyle kitaplar daha çok olmalı bence :D

      Sil
  2. Haklısın olayların içine polis filan girseydi bir kaç suçlu olsaydı başlarına bir şeyler daha gelseydi olabilirdi.Filmde güzel gençlik filmiydi çerezlik :)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı bende severek okumuştum, kısa bir süre yaşadığım o oyun bağımlılığı dönemimi anımsatmıştı, okurken karakterlerle çok rahat empati kurabilmiştim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala zaman zaman o dönemlerden geçiyorum :D Bende öyle onlarla heyecanlanıyordum hadi okul bitsin oyun oynasın diye bekliyordum :)

      Sil
  4. bu kitabı ortaokul yıllarım da okumuştum sanırım çok etkilenmiştim o zamanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tek ben okumamışım desene bende okudum tam oldu^^ Güzel akılda kalıcı bir kitap:)

      Sil