6 Mayıs 2017 Cumartesi

13 Reasons Why | Dizi Yorumu


Dizi bir çoğunun çok beğendiği bazılarının da eh işte diye bulduğu Ölmek İçin On Üç Sebep kitabından uyarlama.Ben kitabına bir ara pdf olarak başladım ama sonra sarmadı sanırım devam etmedim.Konusu kısaca lise öğrencisi olan Hannah'ın intihar etmesi ve arkasında bunun sebeplerinin olduğu kasetler bırakmasını konu alıyor.Kimse neden intihar ettiğini anlamaz halbuki arkasında 13 tane sebep vardır.Dizi salt gençlik draması.

13 Reasons Why'ın uyarlamasında,dizinin yapımcılarından da biri olan Selena Gomez'in parmağı vardır.Kitabı okuyup çok beğenen Selena kanal ve yapımcılarla görüşür en sonunda da mini dizi için onay alır.Aslında ben başrolde de rol alır diye düşünüyordum ama yapımcı olarak kalmayı tercih etti demek ki.


Diziyi görünce çok heyecanlanmıştım dedim evet yeni gençlik dizimi buldum.Ama sanırım çok büyük beklentilerle başladım ki istediğim tadı alamadım.Favori dizilerimden olan Gossip Girl ya da Pretty Little Liars tarzı bir şeyler bekliyordum.Özellikle PLL izlemeye başladığımda meraktan arka arkaya bölümler izliyordum.Bunda pek öyle olmadı sonrası bölümü iple çekmiyorum mesela.İzliyorum evet ,tüm nedenleri merak ediyorum sadece.Yine de hiç yoktan iyidir.Şuan için dört beş bölüm izledim ay sonuna biter sanırım tam düşüncemi paylaşabilirim.İkinci sezon hatta dört sezon olur bu dizi ama nasıl senaryo yaparlar bilmiyorum belki bana ilk sezon yeterli gelebilir diğer sezonlara takılmam izlenecek çok dizi olunca sıra gelirse.

Dizi bazı ülkelerde gençler üstünde kötü etkisi olacağından ya yasaklandı ya da yaş sınırı getirdi.Bence izlesin gençler ve zorbalığın,kaba,saygısız davranmanın karşıdaki insanı nasıl etkilediğini görsünler belki bir ders filan çıkarırlar.

Clay ya ses tonun çok güzel senin gerçekten daha çok konusmalısın ama biraz daha doğal olsan kasıntı yerine seni daha çok seveceğim ve sen Hannah Baker bence Jessica senden güzel filan değil kız itici bir kere sen daha cana yakınsın.

Bir şeyi merak ediyorum Hannah neden okul değiştirmedi de bu zorbalıklara katlandı.Öbür okulunda yaptığı hataları tekrarlamazdı ki sonra eski okulunda olaylar unutulur giderdi çünkü lise insanın saçmalıklar yaptığı zaman dedikodular olur konuşulur bir süre sonra unutulur gider.Ya da ne biliyim tepkini hiç göstermedin sessiz kaldın.Ama o zamanda kurgu olmazdı demi,o kapıyı açmayıp bizi dinleseydi korku filmleri on dakika da biterdi.

Benim gibi böyle gençlik gizem tarzı dizi arayanlar için ideal ama eğer ki PLL izlemediyseniz ilk tavsiyem o olur.Keyifli hafta sonları dilerim.

2 yorum:

  1. Selena Gomez <3 13 Reasons Why 1 sezonunu bitirdiğim ilk dizi ^_^ Severek izledim ama kitabının bendeki yeri ayrı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende dizinin ilk bölümlerinde alışmadım zamanla sevdim ikinci sezon Jessica'nın üzerinden gidecekmiş umarım daha heyecanlı güzel olur.Kitaplar hep ayrı olur :)

      Sil