7 Mayıs 2017 Pazar

Dörtlerin İmzası / Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle

Açılış kitabı olan Kızıl Dosya'da çok fazla keyif almama rağmen Sherlock ya okumalıyım diyip devamını getirdiğim bir seri.Bence iyi ki de böyle bir şey yapmışım bu kitaptan daha çok keyif aldım diyebilirim.Kızıl Dosya'nın bir kısmı Watson ve onun geçmişini aldığı için olay çabuk çözümlenmişti ama bu kitapta öyle olmadı adım adım oldu her şey.

Bu kitapta bizler gibi Watson'un da Sherlock Holmes'i ve bazı şeyleri merak edip soru sorması çok iyi oldu bunu nasıl anladın neden yaptı diye o da bizde sanki daha yakından tanımaya başladık Holmes'i.
Birde geçtiğimiz aylarda 221B'nin Sherlock konulu sayısında "Watson Bir Kadındı" başlıklı bir yazı dosyası vardı baya ilgi çekici tesiptler yer alıyordu yazıda.Bende ikinci Sherlock kitabımı Watson acaba erkek mi kadın mı diye ipucları arayarak okudum.Biraz da ondan daha çok keyif almış olabilirim.Evet o araştırma yazısını okuyunca acaba mı ki dedim olabilir mi Watson kadın diye düşünmedim değil ama bu kitapta tam tersi şeylerle karşılaştım.

Bu kitapta net olarak erkek olarak belli ediyor kendini.Acaba yazar kadın karakter yazdı ama bizim erkek olarak düşünmemizi mi istedi ki.Farkında olmadan da bu yazı dosyasında olduğu gibi kadın bir karakter olduğunu belli etti kelimeleriyle ya da davranışlarıyla.Ama şundan eminim bu yazıdan sonra bütün kitaplarında Watson'u inceleyerek okuyacağım her ne kadar gözümde Watson diyince Jude Law canlansa da :) 

Bir kaç tespitte buraya bırakmazsam olmaz.

"Bayan Morstan ve ben beraber duruyorduk,eli elimdeydi.Ne garip ve harika bir şey aşk..." 

Evlerine gelen ve hoş karşılanmayan bir adamın Watson'a tepkisi "Buraya bir beyefendiyi görmeye geliyorum ama siz hayatımda görmediğim iki adam bana bu şekilde davranıyorsunuz!" 

Ve yine bu kitapta bir bayanla nişanlanmaya karar veriyor Watson.

Puanım 5/5

10 yorum:

  1. Çok mantıklı gerekçeleri vardı zaman zaman düşünmüyor değilim acaba mı diye ama tercihim Jude Law'dan yana :D

    YanıtlaSil
  2. Sherlock Holmes'un İngiliz dizisi versiyonunda Watson'ı bir kadın canlandırmıştı. Ben kafalarına göre böyle bir değişiklik yaptılar sanmıştım, demek ki böyle düşünenler varmış.

    Watson deyince benim de aklıma Jude law geliyor. En iyi Watson kesinlikle oydu :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elementary'den bahsediyorsun sanırım dergide adı geçiyordu ekledim listeye onu da sıra gelirse tabi.

      Demi demi Jude Law ya :D *.*

      Sil
  3. Watson dizide de hikayelerde de en sevdiğimdi :D Özellikle dizide blog yazması ona çok büyük bir artı kazandırdı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya! Dizisini daha izlemeyince bilmiyorum demek oda blogcan :D

      Sil
  4. Sherlock Holmesü hiç okumadım. Okumadığım ne çok yazar varmış böyle blogları gezince anlıyorum. Oku oku bir derya zaten. Bu arada bloğunuzun ismi bi harika ;)
    Bana da beklerim kahve içer, kitaplardan sohbet ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde öyle okumadığım seriler,yazarlar aldı başını gidiyor bense kaplumbağa hızında kovalıyorum :D

      Çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim ^^ Tabi uğrarım bir kahvenizi içmeye:)

      Sil
  5. Watson kadın mı? Bu teoriye çok şaşırdım işte, hele de nişanlanınca falan. Watson erkek bence ya. :D Kadın değildir. :D:D

    YanıtlaSil
  6. Bir kadınla evlenmesi? Eh zamanımızda böyle şeyler de oluyor artık.

    YanıtlaSil