31 Mayıs 2017 Çarşamba

Haftanın Filmleri #12

             

  • İhtiras Rüzgarları 1994
19.yüzyılın sonları,Albay Ludlow 3 erkek çocuğunu annesiz bir şekilde şehirden uzak bir çiftlikte büyütür.Bir gün en küçük numara nişanlısını koluna takarak gelir bana göre olaylar burada başlar.Bazılarına savaşa gitmek istediğinde başlar.Film her ne kadar baba ve oğulları üzerine odaklanmış olsa da film Tristan üzerinden ilerler.Filmde öyle dram yüklü can alıcı sahneler var ki ağlamamak imkansız.Evet yer yer sinir oldum ama bu filmi beğenmemi engellemedi.Replikler,müzikler ve o rüya gibi çiftlik mükemmeldi.Ve tabi ki Brad Pitt ve Anthony Hopkins'i izlemek çok keyifliydi.

  • Philadelphia 1993
Zamanında tabuları yıkmak üzere yapılmış bir film.Eşcinsel olan yetenekli avukat Tom Hanks bir gün performans düşüklüğü ile işten çıkarılır.Ama bu onu kabul etmez başka bir sebeple işten çıkarıldığını düşünür ve böyle yaptıkları için eski iş yerini dava eder.Bir sürü avukatın kapısını çalar ama reddedilir sebebi de Aids olduğu için.En son avukat Joe Miller'in kapısını çalar ama o da istemez homofobiktir,ön yargıları vardır.Ama yine de bir gün kader onları bir araya getirir.Tom Hanks'in oyunculuğu müthişti gerçekten.Hastalığını o kadar güzel bize yansıttı ki neler hissettiğini etkilenmemek elde değil.

  • Yılan Gözler 1998
Film bir boks müsabakası sırasında savunma bakanının vurulmasıyla on dört bin seyirci zan altında kalır.Rick Santoro deli,rüşvetçi ama işinin ehli bir polis memurudur.Olayı çözmeye çalışır.Film sıradan gibi gözükse de çok güzeldi.Hani romanlarda farklı bakış açılarından kitabı okuruz ya bu film de de öyle farklı bakış açılarından olayı çözüyoruz.Filmin içinde replik olarak yılan gözler geçiyor ama hep yek diye çevirmişler.Yabancılardaki bir nevi deyim sanırım.Adı ile film bağdaşıyor ama yılan gözler olarak değil.Hak ettiği değeri görememiş bir film ama izlemenizi tavsiye ederim ben Nicolas Cage'i izlemekten büyük bir keyif alıyorum benim gibiyseniz seversiniz. 

5 yorum:

  1. Philadelphia özellikle çok güzel bir filmdir. Klasiklerden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de tekrar tekrar izlenebilir aynı tadı verir her seferinde.

      Sil
  2. Bende bu aralar yaşam kürünü izledim. Bana da beklerim :D

    YanıtlaSil