8 Aralık 2019 Pazar

Anayurt - R.A.Salvatore (Drizzt Efsanesi / Kara Elf Serisi #1)


Seri Adı:Drizzt Efsanesi
Seri Sıralaması:1/3
Yayınevi:Laika Yayınları
Türü:Fantastik
Sayfa Sayısı:328
Basım Tarihi:2010
Puanım 4/5

Arka Kapak Yazısı: New York Times çoksatanı bu kitapta, fantastik edebiyatın en sıradışı karakterlerinden birinin hikâyesi anlatılmaya başlanıyor. Bu kara elfin yaşadığı yerin altındaki daha da karanlık dünyasında geçen macerası sizi benzersiz bir yolculuğa davet ediyor.
“Mevki benim toplumumun çelişkisidir, iktidar düşkünlüğü içindeki iktidarımızın kısıtlanmasıdır. İktidar ihanetle kazanılır ve iktidara sahip olana karşı ihanete davetiye çıkarır. Menzoberranzan’ın en kudretlileri, günlerini sırtlarına saplanacak hançere karşı arkalarını kolaçan ederek geçirirler. Ölümleri ise çoğunlukla önlerinden gelir.”

Drizzt Efsanesi bu kitapla başlıyor!

Yorumum: Upuzun bir serinin Unutulmuş Diyarlar serisinin Kara Elf üçlemesinin ilk kitabı Anayurt.Aslında okumayı düşünmüyordum çünkü okunacak çok serim olduğundan uzunluğundan gözüm korktu ama sonra araştırıp serinin kendi içinde seri parçalarına ayrıldığını görünce bir şans vermek istedim.

R.A Salvatore bu seri de kendi dünyasını kendi türlerini ve kendi kurallarını yaratmış.Buradaki asıl tür kara elfler.Bu seride kadınlar erkeklerden üstünler onların dedikleri olur bir evin hükümdarı Saygıdeğer Ana'dır.Bu güzel bir olaydı.

Kitabı ilk okumaya başladığıma pek bir şey anlayamadım kitabın içine giremedim kim bu neler oluyor gibisinden okudum.Drizzt Do Urden'in doğumundan sonra ise her şey daha anlaşılır olmaya başladı.

Karanlık Elf diyarında iyilik pek yoktur daha çok buyruklara itaat edilmesi öngörülür yoksa cezası büyük olur.Saygıdeğer Malice yani annesi onun için farklı planları vardır ama Drizzt bazı şeylere karşı kararlılığını ortaya koymaya çalışır.

Kitabı genel olarak beğendim sadece tek sıkıntım kitap akmadı sanki yani okuyorum okuyorum bir bakmışım yirmi sayfa anca okumuşum.Bendeki basım Laika basımıydı çeviriden mi kaynaklı yoksa genel olarak tarzından mı bilemedim.Bu sebeple uzun bir sürede okuyabildim.

Unutulmuş Diyarlar serisi uzunca bir seri ama bu seri kendi içinde üç kitaptan oluşmaktadır.

Kara Elf Üçlemesi
– Anayurt
– Sürgün
– Göç

4 yorum:

  1. Bu üçlemeyi merak ediyorum ama akmaması beni biraz tereddütte bıraktı, bakalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakter ve betimlemeler fazla olunca yavaş okunuyor ondan sanırım :)

      Sil
  2. O kadar seri içinde buna sıra gelmez gibi :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ben de başıma iş aldım o kadar devam edeceğim seri varken buna başladım :) Bir gün okurum artık devamını.

      Sil