28 Aralık 2019 Cumartesi

Karanlıkta Fısıldayan - Howard Phillips Lovecraft


Kitabın Adı: Karanlıkta Fısıldayan
Yayınevi: İthaki Yayınları
Türü: Korku
Sayfa Sayısı: 96
Basım Tarihi: 2017
Puanım: 4/5

Arka Kapak Yazısı:Profesör Alberth Wilmarth’ın anlattığı, büyük sel sonrasında Vermont civarındaki tuhaf ve ürkütücü olayları konu edinen Karanlıkta Fısıldayan'da, H. P. Lovecraft'ın "bilinmeyenin korkusu"na dair tutkusu kendini yine gösteriyor. 

Bölgedeki Akeley çiftliğinde yalnız yaşayıp bu ürkütücü olayları araştıran, esrarengiz Henry Akeley'nin Wilmarth'a yolladığı mektuplarda değindiği korkunç detaylardan ve "gizli ırk" ile ilgili bahsettiklerinden sonra Akeley, geceleri gizli güçler tarafından rahatsız edilir. Bunun ardından Profesör Wilmarth olayları çözmek için Akeley çiftliğine tehlikeli bir yolculuğa çıkacaktır. 

Karanlıkta Fısıldayan, Lovecraft'ın yazdığı en uzun metinlerden biri olmasının yanında Cthulhu Mitosu'nun da bir parçası. Bu dehşet dolu eserle kozmik korkuyu iliklerinize kadar hissedeceksiniz.

Yorumum: Yıl sonu olduğundan ince kitaplar okumayı tercih ettim.Bu kitapta bir süredir kitaplığımda bekliyordu bir bahane ile okundu.Ben de korku edebiyatının ünlü yazarı ile tanışmış oldum.

Kısa bir korku hikayesi.İlk başlarda yani dedim ama sonra kitap açıldı sonlara doğru daha da korkutucu oldu özellikle son kısımlarda.

Kitapta sık sık Cthulhu ismi geçiyor yazarın bir diğer kitabı olan Cthulhu'nun Çağrısı başta mı okunmalıydı sonra bu mu bir fikrim yok.Bu elime takasla geçince bunu okudum siz ilk başta onu okuyabilirsiniz.

İlk basımı 1931 yılında basılmış o yüzden yazıldığı yıla göre başarılı buldum.Şuan böyle tek tek basımları yok bunların tek tük bazı kitaplarının var ama Alfa Yayınları yeniden toplu bir şekilde bastı cilt bir hikayeleri cilt iki romanları.Hikayelerini ve romanlarını sırayla okumak için ideal.

6 yorum:

  1. Kitap ve yazarla ilgili fikrim yok. Yılın son ayında seni blogda böyle aktif görmek beni mutlu etti, söylemek istedim. Umarım yeni yılda seni daha çok okuyabiliriz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma hedefime ulaşmak için bastım gaza geliyorum bir de yorumları biriktirmek istemediğimden peş peşe oldular ama mutluyum bu durumdan :) Güzel yorumun için çok teşekkür ederim **

      Sil
  2. Yazarın tüm hikayeleri elimde var ama ne zaman okurum bakalım :)) Beğenmiş olman yine de beni biraz gaza getirdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır mevsim kış iken değerlendirilebilir malum karanlık hikayeleri, ve bu mevsime daha çok gider diye düşünüyorum :)

      Sil
  3. lovecraft çok iyi yaaa :) chuthulu okudum var blogumda. bu da yanılmıyorsam sanki o kitapta da vardı. belki öykülerini toplamışlardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lovecraft ben de beğendim diğer kitaplarını da okumak istiyorum umarım beğenirim :)

      Sil