23 Aralık 2019 Pazartesi

Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo


Kitabın Adı: Bir İdam Mahkumunun Son Günü
Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları
Türü: Klasik
Sayfa Sayısı: 136
Basım Tarihi: 2019
Puanım: 4/5

Bir süredir merak ettiğim ama okumadığım bir eserdi.Kitapların genelde önsözün atlar çünkü bazılarında spoiler oluyor sonunda okumayı tercih ediyorum.Bu kitapta da öyle yaptım.Kitap başta tiyatral şekilde kitaba olan eleştiri ile başlıyor daha sonra idama mahkum edilen bir adamın duygu ve düşüncelerini okuyoruz.

Adamın neden suçlu bulunup idam edildiği yazar tarafından söylenmiyor gizli tutuluyor bunun sebebinin kitabın zaten idama yönelik eleştiri olduğu için işlenen suçun okuyanın duygu ve düşüncelerinin önüne geçememesi için olduğunu düşünüyorum.

Konu idam ve idama mahkum edilen biri olunca kitabın çok daha duygusal ya da acımasız olacağını düşünüyordum.Tam tersi önsöz kısmı kurgu kısmından daha acımasız olduğunu söyleyebilirim.

4 yorum:

  1. hugo bunu okumadım ama iyi yazar tabiiii :)

    YanıtlaSil
  2. Victor Hugo'yu çok severim. Bu kitabı genelde çok beğenilmediği için beklentimi düşük tutup okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim Victor Hugo'dan okuduğum ilk eser.Evet biraz orta halli bir eser o yüzden beklentiyi düşük tutmakta fayda var.

      Sil