20 Aralık 2016 Salı

Beş Sevim Apartmanı - Mine Söğüt | Kitap Yorumu


Pürtelaş Sokağı'nda kediler bir gün canhıraş feryatlarla ortalığı inlettiler. Pürtelaş Sokağı'ndaki Beş Sevim Apartmanı'nda tuhaf şeyler oluyordu. Beş pencereli, beş odalı, beş acayip insanın oturduğu Beş Sevim Apartmanı'nda perdelerin arkasında tuhaf şeyler olup bitiyordu. Cinler aleminden gelenler, periler aleminden gelenler, cinperi aleminden gelenler, orada beş garip hikaye yazdılar... yazdılar... yazdılar.
Pardon, altı hikaye yazdılar. Bir de Doktor Samimi ve onun günlüğü var.
Rüyada günlük görmek iyi bir kitap okuyacağınıza işarettir. Rüyada günlük görülse de görülmese de Beş Sevim Apartmanı'nı okumak iyiye işarettir, onu okuyanın gönül gözü açılır, peri kızları rüyasına girer.
İnli cinli kitapları filmleri sever misiniz?Ben hiç sevmem.Hatta ilk ve son izlediğim film lise yıllarında gittiğim şeytan çıkarma filmiydi.Adı bile bu muydu bilmiyorum.Ne akla hizmet sinemada izlediysem.Arkadaşlarımdan dolayı tabi ki de.Birde bir keresinde türk filmi olan Büyü izlemiştim sanırım.Bunlar ilk ve sondu.Peki sevmiyorum böyle bir kitap niye okudum çok yerinde bir soru.Aslında bu yazarın Deli Kadın Hikayelerini okumak istiyordum ama ilk romanı buymuş nedense buna elim gitti bundan başlamak istedim.Benden önce annem okudu ve verdiği tepki şuydu.Yatmadan önce Nas Felak okuyorum bol bol yoksa rüyama girecek diye.İşin şakası tabi insan biraz tırsıyor görünmeyen şeylerden.

Neyse kitap Beş Sevim Apartmanı'nın adını neden yangın çıktığını içindeki insanların kim olduğunu anlatıyor.6 kısımdan oluşuyor diyebiliriz.Her bir bölümde bir dairede oturanı konu alıyor.Birde doktor Samim var onun notları.Farklı bir kitaptı ince ama zor okunan bir kitaptı bana göre.Zaman zaman sıkıldım ama zaman zamanda da tırstım.Yine de sağlam bir kurgu ve hayal gücü vardı içinde.Sırada yazarın Deli Kadın Hikayeleri var onu daha çok merak ediyorum.

Puanım 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder