19 Aralık 2016 Pazartesi

Çizgili Pijamalı Çocuk - John Boyne | Kitap Yorumu


Çizgili Pijamalı Çocuk, tanımlaması çok zor bir hikaye.Genelde arka kapakta kitapla ilgili bazı ipuçları veririz.Ama okumanın zevkini bozacağını düşündüğümüzden bu kitapta bunu yapmadık. 
Bizce neler olduğunu bilmeden okumaya başlamanız çok önemli.Bu kitabı okumaya başladığınızda,Bruno adında dokuz yaşındaki bir çocukla bit yolvuluğa çıkacaksınız (ama bu kitap dokuz yaşındakiler için değil).Ve er Bruno il birlite bir tel örgüye varacaksınız.Böyle tel örgüler dünyanın dört bir yanında var.Umarım asla rastlamak zorunda kalmazsınız.

Şu arka kapağının güzelliğine bakar mısınız?Zaman zaman arka kapak yazılarını okumam kitap hakkında ipucu verdiği için.Kendim keşfetmek isterim daha çok.Bu kitap ta okuyasım geldi.Çok hoşuma gitti.

Kitap 9 yaşındaki Bruno'nun gözünden anlatılıyor.İkinci dünya savaşı zamanı komutan olan babasının başka yere tayini çıkması sonucu Bruno yeni yerde kimsesiz kaldığını düşünür.Eski arkadaşlarını çok özlemektedir.Yeni evi ve çevresinden hiç hoşlanmamaktadır.Bir güne etrafı keşfetmeye çıkar ve kendine arkadaş bulur.Bruno çok sevinir ve her gün o arkadaşını görmeye gider.
İki çocuğun arasındaki diyaloglar o kadar hoş samimiydi ki.Arada bir senin baban benim babamı döver hesabı arada içten ortak muhabbet.Her şeyiyle çok güzeldi ve evet çocuk kitabı olarak düşünmemek gerekir herkesin okuyabileceği bir kitap.Şimdi annem okuyor mesela.Kitabın sonu ise kesinlikle çok iyiydi.Başka bir şey demek istemiyorum spoiler olmasın diye.Bu kitap bana bir Hayat Güzeldir filmini anımsattı ne desenle.O filmde de bir çocuk vardı babası ile diyaloglar filan çok güzeldi.Bu arada izlemeyen varsa mutlaka tavsiyemdir o filmde.Çizgili Pijamalı Çocuk'un da filmi varmış en kısa zamanda onu da izlemek istiyorum.Gerçekten güzel bir kitaptı.

Kitap hakkında bir şey daha söyleme istiyorum.Kitabın fiyatı sizce de çok fazla değil mi?Etiket fiyatı 22 indirimli alırsan 18 lira.Neticede çocuk kitabı diye geçiyor ciltli değil fazla kalın değil.Nasıl böyle bir fiyatı var çok şaşırdım doğrusu.Çocuklar kitap okusun cahil kalmasın diyorlar ama bu fiyatlar ne böyle asgari ücretle geçinen bir çok aile var.Bu ne lahana turşusu bu ne periz hesabı biraz.

Puanım 5/5

3 yorum:

  1. Kitabı okumadım ama filmini izledim. Film boyunca acıdan isyana o kadar duygu karışmıştı ki içinde.

    Kesinlikle bir başyapıt, herkesin izlemesi gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhakkak filmi de insanın içine işlemiştir.En kısa zamanda filmini izleyeceğim ^^

      Sil
  2. Benimde öyle çok uçuk bir fiyatı var resmen.Onun dışında kitap harika dediğin gibi ^^

    YanıtlaSil