5 Aralık 2016 Pazartesi

Ejderha Dövmeli Kız - Stieg Larsson | Kitap Yorumu

Bir yanda dergide yayınladığı bir yazı sebebiyle suçlu bir gazeteci,diğer bir yanda yıllardır çözülememiş bir olaydan dolayı yüreği yorgun olan ihtiyar.Ejderha dövmeli kızı da unutmayalım.

Kitap uzun bir zaman boyunca çok konuşuldu çok popüler oldu.Mutlaka bir yerlerde görmüş duymuşuzdur.Dizilerdeki kitaplıklara bile dekor olmuştur bu seri.Bazı zamanlar popüler kitaplardan kaçındığım oluyor beklenti tavan yapıyor ama okuyunca hayal kırıklığına uğruyorum.Kütüphane görünce bir şans vermek istedim.Okudum ve şans vermek bir yana nasıl böyle bir kitabı okumamayı tercih ettiğim için kendime kızdım.Ki kitap polisiye bir romanmış.Okuduktan sonra öğrendim.Boş yere kaçıyormuşum bu kitaptan.

Kitabın başında biraz affalıyorsunuz kim kimdi konu neydi diye ama sonra toparlanıyor olaylar.Anlamak için zorlamayın kendinizi hele ihtiyarın soy ağacını anlattığı zaman bir dur amca sakin diyesim geldi.Sonra kişiler yerlerine oturuyor yazar anlata anlata ilerliyor çünkü.Boş yere takılmayın kişilere gerekli olanları öğreniyorsunuz diğer akrabalar önemli değil.Kan bağı olsun olmasın ihtiyarın akrabalarının zihin sağlığından şüpheleniyorum.Ailede sadistler var resmen.Yaşı küçük olanların okumalarını önermem etkilenmemeleri için.Bazı olaylar çok çarpıcı ve insanın evlerden ırak diyesi geliyor.Ki ülkemizin şu zamanki hallerinde insan korkuyor gerçekmiş gibi.

Onun dışında kitap kalın ama çok akıcı dediğim gibi soy ağacı ya da geçmişte olaylar derine inince bazen sıkılabiliyorsunuz ama sonra olay toparlanıyor.Birde kitap sonuca ulaştı tamam diyorsunuz yeni bir olay daha çıkıyor ortaya en beğendiğim özelliği bu kitabın.Polisiye sevenlerin ve benim gibi kitaba ön yargıyla yaklaşanların bir şans vermesini tavsiye ederim.
Puanım 5/5

4 yorum:

  1. Bende çok popüler plan namı diğer bestseller kitaplara karşı önyargı duyuyorum popülaritesi sanene kadar okumuyorum birçoğunu. Bu kitpata bende aynı şeyi yapmıştım mesela. Başları bana da kafa karıştırıcı gelmişti ama kitabı çözünce aşık oldum resmen. Heleki lizbeth e olan sevgim anlatılmaz. Kitpata günlük hayatta karşılaşmak istemeyeceğimiz ve ne yazık ki haberlerde de sıkça rastladığımız birtakım iğrenölikleri bende ürperti içinde okumuştum. En sevdiğim polisyelerden biri. Öz ve güzle bir yazıydı ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Eskiden yine popülerliğin hakkını veriyorlarmış eski kitapları okuyunca onu fark ediyorum daha önce neden okumadım diye ama şimdi daha da bir ön yargım oluyor beklenti tavan alınan ama alınan keyif eh işte.Seninde ellerine sağlık güzel yorumun için :)

      Sil
  2. En sevdiğim polisiye serilerden biridir, Salander gerçekten unutulmaz bir karakter. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitabını okumak için sabırsızlanıyorum bir yandan da özleyeyim seri hemen bitmesin istiyorum :)

      Sil