18 Aralık 2016 Pazar

Otomatik Portakal - Anthony Burgess | Kitap Yorumu

 Tüm hayvanların en zekisi,iyiliğin ne demek olduğunu bilen insanoğluna sistematik bir baskı uygulayarak onu otomatik işleyen bir makine haline getirenlere kılıç kadar keskin olan kalemimle saldırmaktan başka hiç bir şey yapamıyorum...

!Spoiler!!Spoiler!!Spoiler!
Kitabın sonunda Alex maruz kaldığı tedavi sonrası mağdurmuş gibi davranılması hiç hoşuma gitmedi.Sadece zevk için insan öldüren insanların evine girip ortalığı yıkıp döken kadınlara tecavüz eden bir pisliği sırf tedavi görüp içinden şiddet eğilimi almış otomatik bir insana dönüştü diye mağdur gözüyle bakmak çok yanlış geldi.Çoğu insan karar alma yetkisi elinden alınmış gibi söylüyor ama bence öyle değil artık şiddet yanlısı biri olmaktan çıkıyor.Birde kendini camdan attıktan sonra hastanede eski benliğine dönmesi ve bunu sevindirici bir haber olarak algılamalarını yadırgadım.Tekrar sokağa çıktığında aynı şeyleri tekrar yapacak çünkü sonunda hiç bir ders almadığını anladım.
!Spoiler!!Spoiler!!Spoiler!

Şimdi normal yorumuma geçebilirim.Kitabın ilk yarısında bir çete lideri olan Alex'in taşkınlıklarını okuyoruz ve bunlar normal taşkınlıklar değil rahatsızlık verecek cinsten.İkinci yarısında ise hapisane ve üzerinde uygulanan deneyleri okuyoruz aslında bu kısımda rahatsızlık verici ama burada Alex suçlu olduğu için insan o kadar rahatsız olmuyor.Hala hak ettiğini düşünüyorum kendime de hiç yakın hissetmiyorum o karakteri.Buna etken ülkemizde de böyle olayların artık sanki normalmiş gibi yaşanması ve hafif cezalar atlatılması etken.Ondan biraz acımasızım.Hatta zaman zaman dedim keşke bizde de böyle bir yöntem olsa bir kaç kişiye uygulansa herkese ders olur diye düşünüyorum.Kitabın sonundan hiç hoşlanmadım o kadar şeyi boşuna okumuşum gibi hissettim yalan yok.Çünkü Alex aynı Alex gibiydi bana göre.Kitabı bitireli bir hafta filan oluyor ilk okuduğumda iyiydi demiştim ama aradan bir kaç gün geçip üzerinde düşününce gereğinden fazla abartılmış olduğunu düşünüyorum.
Dün filmi de izledim gerçekten rahatsız ediciydi ve bir zamanlar yasaklanan film olmasını normal karşılıyorum.Kitabı da filmi de çok merak ettiğim için okumuştum ama umduğumu bulamadım.İster kitabını okuyun ister filmini izleyin ama ana sorarsanız kitabı daha iyi.

Puanım 2/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder