13 Aralık 2016 Salı

Bin Lotlut Ceset - Celil Oker | Kitap Yorumu

 
Para bazen her şeydir, bazen hiçbir şey... Çalışanlarından birinin şirket sırlarını rakip firmalara sattığından şüphelenen bir borsa aracısı tarafından tutulan Dedektif Remzi Ünal, aslında başka bir amaca hizmet ettiğini düşünmektedir. Çünkü şüphelenilen eleman olağanüstü derecede güzel bir kadındır ve patron da mutsuz evliliğinden mustarip yalnız bir adam. Dedektifimiz o kendine özgü “şartları” kabul edilir edilmez kadını takibe koyulur. Sabahın erken saatlerinde köpeğini gezdirmeye çıkan şüphelinin ardına düştüğünde, aslında onu başkalarının da izlediğini fark eder. Ancak onların amacının ne olduğunu anlamasına fırsat kalmadan alacakaranlığı yırtan silah sesleriyle birlikte kendini kanlı bir maceranın içinde bulur. Bin Lotluk Ceset size entrikalar ve yalanlarla dolu bir dünyanın kapılarını açacak.
Zaman zaman Türk yazar da okumak istiyorum ama sıkılmayacağım.Celil Oker de türk polisiye yazarı.Polisiye severim bir şans veriyim neden olmasın.Bir kaç kere de bu yazar karşıma çıkınca daha bir okumak istedim.Kitap Remzi Ünal adlı bir dedektifin sıradaki macerasını anlatıyor.Zaman zaman Çıplak Ceset kitabından bir kaç olay vardı.İlk onu okumam gerekiyordu sanırım.Bunun konusu hoşuma gidince bundan başladım geriye doğruda gideceğim sanırım.Dediğim Türk polisiye biraz hafif olabilir ama merak uyandırıcıydı suçlunun kim olduğunu çözemedim misal.Onu da biraz yazar kendine saklamış çözümlemeleri pek bizimle paylaşmamasına yoruyorum.Biz daha çok gözlemci rolündeydik olayın içine daha çok girip dedektifin kafasındaki çözümlemeleri daha çok açsaydı daha güzel olabilirdi.Birde adamın biri konuşmasında sürekli hele hele demesi yok mu sinir bozucuydu.Ağzına bir tane patlatasım geldi her seferinde.

Onun dışında tanıdık mekanlar görmek çok hoştu.Türk filmi izliyor tadında.Özellikle şöyle bir yer vardı ki "Apartmanın girişindeki demir kapı ardına kadar açıktı Çoktandır görmediğim eski bir dostumun evine giriyor gibi rahat ve kendinden emin girdim içeri.Demir kapıya satıcı ve dilencilerin apartmana girmesini engellemeyi deneyen bir uyarı yapıştırılmıştı.Altında mahallenin Aygaz satıcısının telefonu" hıh dedim işte o bizim apartman.Ama şimdilerde Aygaz'ın yeri halı yıkama numaraları aldı :)

Türk polisiyenin duayeni Ahmet Ümit olarak bilinir.Onun kitaplarını denemedim pek de istemedim belki ondandır.Onun yerine Celil Oker güzel bir deneyim oldu.Kalın bir kitap değil zaten çerezlik çabuk bitiyor kafa yormuyor.Belki bir gün Ahmet Ümit'i de denerim.

Puanım 4/5

2 yorum:

  1. Ahmet Ümit'in Patasana'sı çok güzeldir, ben en çok onu severim :D Yazarı hiç duymamıştım, aklımda bulunsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listeme ekledim :) Çerezlik türk filmi tadında polisiye arada farklılık iyi geliyor :)

      Sil